Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er iets tegen extreme verstrooidheid / vergeetachtigheid?

Ik ben pas 22 maar heb constant last van een beperkt geheugen, ik ben niet dom (heb m'n hbo papiertje) maar mijn geheugen laat me op alle mogelijke vlakken in de steek.

Je kent het wel, je loopt een kamer binnen en bent vergeten waarom je de kamer binnen ging.. Ik heb dit met alles! Het probleem is vooral dat er geen verbetering in lijkt te komen maar alleen maar erger wordt.

Mijn leven wordt steeds drukker en hiermee steeds chaotischer. Ik zoek iets om m'n hoofd op orde te houden.. Zijn hier middelen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
is een goeie tip heb er ook last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijke manieren om hier wat orde in te brengen --> - Plannen en je ook aan je planning houden - Dingen die je niet moet vergeten op een briefje of whiteboard o.i.d. schrijven, wat op een vaste plek ligt of hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet zeggen, ik herken me echt precies op ALLE punten uit het lijstje waar conqie naar linkte. Maar ik heb zelf altijd het idee gehad bij ADD dat het een beetje een verzinsel is, dat het een commerciële handicap is voor de snel afgeleide facebook generatie.. Het lijkt in mijn ogen alsof deze mensen graag een labeltje op zich laten plakken als excuus om minder te hoeven presteren dan hun medemens. Zoals je misschien al opmerkt, ben ik nogal sceptisch wat ADD betreft en niet heel erg geneigd om me hierop te laten testen. Vooral vanwege het feit dat ondanks dat ik het misschien wel zou hebben, ik geen labeltje opgeplakt wil krijgen.
Is het misschien mogelijk de medicatie te proberen zonder dat je eerst een diagnose moet hebben gehad?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het lijkt me dat je gewoon te veel aan je hoofd hebt.
probeer eens met minder verschillende dingen bezig te zijn en probeer je niet af te laten leiden.
concentreer je op waar je mee bezig bent.

ik heb het ook maar had het niet op jouw leeftijd, ben er toevallig vorige week voor naar de huisarts geweest, het ligt aan stress, vol hoofd en in mijn geval leeftijd en medische conditie.

ik ga er vanuit dat je gezond bent en als dat dus zo is, heb je het een beetje in eigen hand.
minder stressen, minder dingen tegelijk aan pakken en wat meer relaxen, dat werkt goed, af en toe naar buiten is ook goed voor je. doe dat ook maar, iets meer de buitenlucht in.

sterkte !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat A.A.A.D.D. lijkt erg op het verschijnsel M.E.N.S.E.L.I.J.K. ;-)

Andere antwoorden (1)

Vaak ligt t aan t eten, ga naar homeopaat, hoor alleen maar goeie verhalen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image