Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de oorzaak zijn van koude en verkrampte schouders bij het opstaan?

Hallo,

Ik heb de laatste tijd last van verkrampte en koude schouders /nek bij het opstaan. De kamertemperatuur is 20 graden.
Ik slaap op een traagschuim kussen van Tempur.

Wat kan hiervan de oorzaak van zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat je erg verkrampt hebt geslapen. Tijdens je slaap verwerk je de dag(en)/weken/maanden dus als het een drukke periode is geweest dan kan t zijn dat je spieren zich meer aanspannen tijdens je slaap. Doordat de spieren aanspannen kan het zijn dat de doorbloeding minder vlot verloopt. Dat kan de kou de veroorzaken.
Let op, het KAN ... Wil niet zeggen dat het ook zo is! Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je bij het slapen verkeerd ligt en de volgende ochtend last van krijgt. Het kan ook zo zijn dat je slecht hebt geslapen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij het zelfde, ik slaap met mijn schouders/armen boven het dekbed. Als ik een shirt met mouwen aan doe, heb ik nergens last van. Het kan dus door de kou komen. Het is onder het dekbed lekker warm, maar daar buiten koel je omdat je stil ligt toch af.

Je kan ook nog een ander kussen proberen. Ik weet niet hoe oud je kussen is, maar ze verliezen op een gegeven moment hun vorm. Bovendien kun je ook nog veranderen in slaaphouding. Als je bij voorbeeld in eens meer op je buik gaat slapen heb je ook een ander kussen nodig. Probeer eens een donskussen. Deze ventileren veel beter en je beweegt je vrijer tijden het slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord. Soms moet je zelfs aan een ander matras denken, of (afhankelijk van het soort bed) een andere bedbodem - ook matras (en/of bedbodem) kan slappe plekken krijgen.
De oorzaak hiervan kan hoogfrequente straling zijn. Deze zorgen voor verkramping op je spieren en tevens stress op je systeem.

Denk hierbij in de eerste plaats aan een Dect (de beruchte draadloze huistelefoon), daarnaast aan Wifi, Umts of je eigen smartphone (die straalt ook veel meer dan een oudere telefoon). In deze volgorde kun je de bronnen aanpakken.

Er zijn erg veel mensen die klachten hebben van de straling van deze apparaten zonder dat zij het weten.

Vaak genoemd zijn: Hoofdpijn, spierpijn, duizeligheid, oorsuizen en slecht slapen.

Groetjes en succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image