Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang duurt krentenbaard met fucidin zalf?

Ik heb gister (28november) een zalf fucidin gekregen van mijn arts voor mijn krentenbaard op me hoofd. Hoelang zou dat duren? want ik heb volgende week dinsdag een heel belangrijk feest en als ik dan nog steeds krentenbaard op me hoofd heb schaam ik me echt dood...

PLEAS REAGEER SNEL !
gr. een wanhopig iemand

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Normaal gesproken moet dat binnen een week, hooguit 2 weken helemaal weg zijn. Zo niet ga dan naar de huisarts voor verwijzen naar de dermatoloog.
Wij hebben de zalf ook gehad voor ons zoontje. Zalf hielp heel goed en hij was er met 8 dagen vanaf .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan hoe erg de besmetting is. Maar met dit medicijn zal er genezing tussen 1 en 3 weken plaats vinden. Denk er wel bij dat het een besmettelijke infectie is.
Raak de plekken zo weinig mogelijk aan.
Was voor en na behandeling of aanraking van de plekken de handen.
Gebruik een eigen handdoek en verschoon die dagelijks.

Kijk eens op de link voor meer informatie,

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak is, zoals gezegd, de plek weg na één tot twee weken als je het goed insmeert, afhankelijk van de grootte.

Ik denk niet dat dinsdag alles weg is, maar je kunt ook een steriel gaasje over de plek met zalf doen. Je hebt weliswaar wat op je voorhoofd, maar geen zichtbaar lelijk wondje. Kan je altijd nog zeggen dat er een sneetje zit of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip!!: als er 2 dagen achter elkaar geen uitslag bij is gekomen dan betekend dat dat je aan het genezen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing