Hoe vermijd ik een slappe huid?
Ik dacht altijd dat je alleen loshangende huid kreeg wanneer je extreem veel gewicht verliest, zoals zestig kilo. Ik moet zelf zo'n vijfentwintig kilo kwijt en ik ben doodsbang voor loshangende huid sinds ik erachter ben gekomen dat je hier al veel sneller aan kunt komen. Ik heb onlangs op televisie een heel slank meisje gezien dat haar truitje omhoog trok waar een gigantisch 'vetschort' zat, slappe huid. Ze was erg veel afgevallen, ik geloof zestig kilo, maar dit heeft toch veel indruk op me gemaakt. Ja, wat ik af ga vallen is dan stukken minder, maar ik lees helaas ook bij gewichtsverlies zoals het mijne dat het gebeurt. Ik ben drieëntwintig, ik geloof dat dat voordelig zou moeten zijn, maar ook bij jonge vrouwen zijn er horrorverhalen te vinden. Ik heb heel veel striae op mijn heupen en een beetje op armen en buik, maar ik heb gelezen dat dit een indicatie zou kunnen zijn voor waar je loshangend vel zou kunnen krijgen. Kan iemand mij vertellen wat waar is en hoe ik dit kan vermijden?
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik ben benieuwd naar meer antwoorden. Meer mensen met een soortgelijk verhaal? Tell me!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.