Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Overgeven terwijl je slaapt, hoe kan dat?

Daar werd ik dus wakker van, kon met moeite alles binnenhouden, heb daarna wat gedronken tegen een vieze smaak in mijn mond en toen was er niks meer aan de hand. ik ben ook niet ziek, ook niet misselijk of iets dergelijks toen ik ging slapen...

Ik heb na die tijd nog even onwennig wakker gelegen en daarna weer als een blok in slaap gevallen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kennelijk is iets kleins in wat jij gegeten of gedronken had verkeerd in jouw maag gevallen. Die ging daardoor even protesteren. Maar toen je het eruit gegooid had was het over. Weggewerkt, en er geen last meer van. Dat is best mogelijk. Want tijdens je slaap is je maag wel nog bezig met verwerken.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Dat heb ik ook soms. Je hoeft niet perse iets verkeerds gegeten te hebben.. Ook dromen kunnen ervoor zorgen dat je echt moet kokhalzen, je kan iets dromen waarvan je in het dagelijks leven ook moet kokhalzen/overgeven het lichaam reageert dan tijdens je slaap alsof het echt gebeurt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn onbewuste reflexen dus dat gaat in je slaap gewoon door. Jaarlijks zijn er vast veel mensen die sterven omdat ze tijdens hun slaap in hun eigen braaksel stikken, doorgaans na bijvoorbeeld teveel gedronken hebben of drugs gebruik. Als dat niet het geval is wordt je wakker en redt je jezelf er wel uit.

Het is te verklaren uit een ontwerpfoutje dat evolutionair is ontstaan, namelijk dat voedsel en lucht door hetzelfde kanaal moeten. Als dat gescheiden kanalen zouden zijn geweest was stikken in braaksel niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding