Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In de prikpil zit, net als in bijvoorbeeld Implanon of het Mirena-spiraal alleen progestron. In tegenstelling tot de pil, is er geen onderbreking in de toevoer, en vindt er dus geen onttrekkingsbloeding plaats.
(Een 'gewone' menstruatie is dat met de pil trouwens OOK niet, al lijkt het er op omdat het een maandelijkse bloeding betreft).

Het komt dus veel voor dat vrouwen die die middelen gebruiken, steeds minder of na verloop van tijd juist helemaal niet meer menstrueren. Maar er zijn er ook genoeg bij wie er eigenlijk weinig veranderd. Ook loop je met de prikpil een kans op zogenaamde 'doorbraakbloedingen' na lange tijd geen bloeding gehad te hebben, en hoewel dat geen kwaad kan, is het ook niet prettig.

Hoe jij reageert op de prikpil, kan echter niemand voorspellen. Je zult het in de praktijk moeten ontdekken, en kijken hoe het je bevalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik niet, maar dat zal mischien verschillen per persoon. Bij mij stelde het al niets voor het ongesteld zijn. Dus misschien was dit ook wel de reden dat ik niet ongesteld werd. Let op..stop je met de prikpil, dan duurt het nog best wel lang tot je weer ongesteld word. Wil je graag zwanger worden dan kan dat dus ook wel even duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Vaak' (1-10%) is er sprake van onregelmatige ongesteldheid (waaronder meer/langer bloedverlies maar ook het uitblijven van ongesteldheid valt). Dit verschilt dus nogal per vrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding