In hoeverre kun je nog herstellen van een burnout op de lange termijn? kun je ooit weer worden als vanouds, of is dat voorgoed verkeken>?
Even 3 gedachtes van mij betreffende je vraag "kun je ooit weer worden als vanouds":
- dat "vanouds" heeft ervoor gezorgd dat je een burnout hebt gekregen....volgens mij wil niemand daar naar terug!
- Vanouds: wanneer??? Toen je als een baby in de wieg lag, of als peuter, kleuter, tiener, puber?
- Dat "vanouds" is naar mijn idee voorgoed verkeken en heeft ook niks te maken met een burnout. Vanouds is verleden, daar kan je nooit naar terugkeren.
Sterkte hoor,mijn moeder heeft een burnout gehad,dus ik heb gezien hoe dat is.
Ik heb haar veel uit handen genomen samen met mn broers (huishouden)en haar veel verwend.
Ook kaartjes bij haar op bed gelegd en kleine kadootjes enzo gekocht.
Om haar in ieder geval op te vrolijken.
Ze heeft ook al genoeg zorgen om mij gehad.
Het heeft wel ruim een jaar geduurt voor ze weer een beetje normaal kon functioneren,ik weet niet of dat snel is.
Leren is een proces en daar ben je allang mee bezig ;-)
Je hebt veel op je nekkie liggen. Er wordt veel van je verwacht schrijf je.... en: wil je daaraan voldoen allemaal? Kan je dat? Is dat, menselijk en reëel gezien, te doen?
Of is okee goed genoeg?
Ligt het aan anderen, of leg je zelf de lat veel te hoog?
Knuf <3
Aanvullend natuurlijk of die lat / het ten volle willen overgeven (aan talenten), niet qua heftigheid en niveau door anderen is ingebracht. Die wil om het te kunnen en te doen. Een burn-out zegt in ieder geval 1 ding. Dat er te weinig aandacht is voor jezelf.
Het aandacht geven aan anderen, KAN natuurlijk ook een mechanisme zijn om jezelf te ontwijken. Het tijdens een burn-out met machte vasthouden aan je denkbeeld, is dan ook niet gewenst. @Forall, die talenten gaan niet weg, maar JIJ hebt momenteel meer aandacht nodig.
Pas ẗ"the secret" toe: Mijn talenten zullen als vanzelf in mijn leven zijn, zoals ik dat wil.
Evenals voor je burn-out: Mijn leven zal precies zo zijn, zoals ik dat wil.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.