Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is m'n vinger gekneusd of dergelijk en is dat een bezoek aan de dokter waard?

ik heb eergister een busje geschampt met de fiets waarna ik naar de eerste hulp ben gefietst, alles leek ok.
Maar toen ik net naar m'n pink keek stond ie iets naar m'n ringvinger gebogen, toen ik em recht drukte hoorde ik een klikkend geluid en heb ik em voor de zekerheid maar gespalkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je twijfelt, dan is het altijd verstandig om bij je huisarts langs te gaan. Aangezien dit in de verzekering zit.

Mocht er wat aan de hand zijn, dan kan de huisarts je meteen helpen of doorverwijzen voor een evt. foto.

Wanneer de huisarts je verteld rustig aan te doen met je hand, maar dat er verder niks ernstigs aan de hand is.
Dan is dat mooi meegenomen.

Zeker weten dat het goed is, is beter dan twijfelen of het niet goed is. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ik vindt het alleen een onnodige opmerking dat dit in de verzekering zit, je gezondheid gaat toch boven de financiën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@crea goed punt, maar voor heel veel mensen is het tegenwoordig een drempel om naar een tandarts/huisarts etc te gaan ivm de kosten... << in dat opzicht zeker geen onnodige opmerking. :)
Een kneuzing is wat anders dan een gebroken vinger. Ik denk bij jou toch meer in de richting van een breuk, maar dit hoeft niet. Een kneuzing staat hier beschreven:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/55596-kneuzing-en-eerste-hulp.html
Overigens hebben veel mensen last van kromme vingers zonder dat er iets aan de hand is, heb je de vingers met elkaar vergeleken? Als meerdere vingers scheef staan, dan is dat gewoon jouw vingeropbouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt meer alsof je vinger licht uit de kom was geraakt. Zolang het geen overdreven pijn doet zou ik het even aankijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding