Hoe kan ik een vriend, op een subtiele manier duidelijk maken, dat ik het vervelend vind, dat hij dagelijks en meerdere keren per dag Whats app't ?
Via mijn werk leerde ik iemand kennen waar ik het gewoon goed mee kan vinden. We hebben op een gegeven moment nummers uit gewisseld en het was sindsdien, af en toe een smsje. Hij schafte zich een smartphone aan en heeft ook whatsapp. Vanaf toen wordt ik zo'n beetje dood gegooid met onzinnige, niet interessante, en enorme lappen tekst, kinderfoto's, en foto's hoe hij woont. Hij stuurt minstens 4 keer per dag een whatsapp. En dan niet te vergeten dat ik snachts ook berichten van hem krijg. Ik vind dit allemaal niet zo grappig meer, en zou graag willen dat hij het Whatsapp verkeer drastisch gaat minderen.
Hoe kan ik hem op een subtiele manier duidelijk maken dat ik dit vervelend vind, zonder hem te kwetsen?
Niet alleen voor mijzelf, maar ook mijn vriend vraagt zich af waarom deze man zo met mij bezig is, terwijl hij weet dat ik een relatie heb...
Iemand een idee hoe ik dit op een vriendelijke en toch duidelijke manier kan laten weten, zonder dat iemand zich rottig gaat voelen?
Niet reageren helpt denk ik niet, je zal echt wat moeten zeggen. Het is net als met Facebook, je hebt mensen die er alles op pleuren, foto's van katten, hondjes, wat dan niet meer. Daar kan je dan ook weinig aan doen. Je kan diegene helemaal blokkeren. tja....
Maar goed, je zal dus echt wat moeten zeggen en ook zeggen als: sowieso kan 's nachts echt niet al die berichtjes. Ook gewoon zeggen: wellicht stuur je alles door naar iedereen tegelijk. Dan graag mij uit die groep halen, of ik ga je blokkeren, no offence...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.