Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand ervaringen met het boek "De Hormoon Factor" van Ralph Moorman?

Volgens de laatste wetenschappelijke inzichten is overgewicht het gevolg van een verstoorde hormoonbalans. Geen enkel dieet of afvalprogramma houdt rekening met dit belangrijke nieuwe feit. Daarom zijn vrijwel alle pogingen om een gezond gewicht te bereiken en te behouden tot mislukken gedoemd.

Waarom zou dit boek dan wel werken...??? Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het nieuw is zijn die er nog niet ben ik bang,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ondertussen 6 jaar verder en kom ik op Google deze vraag tegen. Heb veel aan het boek Hormoonbalans voor vrouwen gehad. Maar op de website staat ook al veel info: http://www.dehormoonfactor.nl/hormoonstelsel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb even zitten googlen naar dit dieet, maar zie er weinig vernieuwends in. Het lijkt op het zgn Cohen dieet waarbij er ook naar de hormoon balans wordt gekeken
Het insuline hormoon op peil houden , doe je met elk ander dieeet waarin je suiker en (snelle) koolhydraten vermindert of helemaal schrapt.
Je hormonen in evenwicht brengen komt neer op het gezond eten wat we al kennen uit elk ander dieet. Je goed gaan voelen, energieker zijn, meer gaan bewegen beter slapen enzenz en als je dat hebt bereikt val je vanzelf af door een betere levensstijl.
Dus m.i.z. niets nieuws onder de zon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1, goed antwoord. Dit is een typisch geval van reclamepraat: "volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten"  --  jaja. Laat je niet door die marketingjongens overrompelen!

Andere antwoorden (1)

Je kunt de reviews bij bol.com eens lezen. In de bron vermelding staat een link naar hun site. Soms staan er heel goede reviews tussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Maxis, had er niet aan gedacht om naar Bol.com te gaan voor zoiets....! ;) Goede tip!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding