Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je hechtingen in je pols hebt, komt er dan verband of gips overheen?

Ik weet nog niet precies om welke soort hechtingen het gaat, maar ik wordt binnenkort geopereerd aan mijn pols, weet iemand of daar dan verband of gips overheen komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat zal verband worden het afsluiten van een wond met gips is niet goed voor de heling. Zuurstof is noodzakelijk voor een goede wond genezing.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is te lezen op http://www.ortho-care.eu/page/107/lcth-artrodese/ (...) De wond wordt meestal gehecht met oplosbare hechtingen. Na de operatie wordt een gips om de onderarm en pols aangebracht, duim en vingers zitten niet in het gips. (...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, ik heb een peesoperatie gehad en daar ging gewoon gips omheen. Na tien dagen ging het gips eraf en werden de hechtingen verwijderd en toen nog gewoon gips. Het ligt aan de operatie of er wel of geen gips omheen moet niet aan het feit dat er een wond is.
Meestal is verband in combinatie met een mitella voldoende. Tenzij de pols gebroken is dan wordt deze meestal in gips gezet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af wat voor soort operatie er wordt uitgevoerd. Welke botten betreft het, enz.
Bij sommige operaties aan de pols worden oplosbare hechtingen gebruikt in combinatie met gips.
Er is dus niet één passend antwoord op te geven.

Als je geopereerd moet worden krijg je meestal intake-gesprekken vooraf. Informeer bij de coördinatie-verpleegkundige of arts van het ziekenhuis wat je kunt verwachten. Je krijgt meestal ook wel een folder mee waar alles in staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van tevoren ook een intakegesprek, de dokter wist niet zeker of het een uitsteeksel van een gewricht was.
Omdat ik niet weet wat voor soort operatie geef ik even een algemeen antwoord:

Als er gips omheen moet is vaak een spalk voldoende met een mitella/draagband, dan zit het gips niet rondom en kan je pols eventueel nog wat dikker worden door vochtafzetting etc zonder problemen. Meestal blijft dit soort eerste gips 10 dg zitten en dan kun je mooi de hechtingen verwijderen. Als er dan nog gips nodig is kun je dat kunststof gips krijgen.

Als het een operatie is waarbij geen gips nodig is kan worden volstaan met verband en een mitella/draagband ter voorkoming van zwelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een operatie waarbij waarschijnlijk een uitsteeksel van een gewricht wat weg wordt gehaald. Maar daarvoor heb ik nog een intakegesprek en dan weten we het pas zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, of er gips nodig is kunnen wij niet weten maar het dus wel in combinatie met hechtingen. Sterkte ermee!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding