Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom trekken we eigenlijk elke dag schoon ondergoed aan?

Ik heb met mijn vriend de discussie, omdat hij dat dus niet doet. En ik vind dat een vies idee. Maar hij zegt:"maar ik doe er toch geen vieze dingen in"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor de hygiene is het eigenlijk niet nodig om elke dag schoon ondergoed aan te trekken. Er komen weliswaar bacteriën in je ondergoed, maar dat zijn bacteriën die sowieso al op je huid voorkomen, dus dat kan geen kwaad.

Het probleem is echter dat die bacteriën luchtjes kunnen gaan produceren. Voor een extreem voorbeeld daarvan moet je maar eens flink gaan sporten zodat je flink bezweet bent, en daarna drie dagen lang vergeten je bezwete kleding uit je sporttas te halen. Dan ruik je die bacterieluchtjes heel goed, kan ik je vertellen...

Wij willen geen luchtjes produceren, ook al zijn die luchtjes nog zo natuurlijk. Dat is de eigenlijke reden om ondergoed (en sokken) dagelijks te verschonen.

Veel mensen zeggen voor de eenvoud dat het voor de hygiene is, maar dat klopt dus feitelijk niet helemaal. Hoewel het wel zo is dat een twee dagen gedragen onderbroek meer bacteriën bevat dan een slechts één dag gedragen onderbroek.

Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de hygiene natuurlijk.je wil toch geen ondergoed aan trekken waar bacterien in zitten of dat er nog poep of plas in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al allemaal goede antwoorden gegeven.

Misschien ter aanvulling:
het is ook aantrékkelijker als je schoon op jezelf bent.
Als je als man graag met je vrouw wil knuffelen of vrijen kan het een enorme domper op het libido van de vrouw zijn als zij weet dat de man niet lekker schoon is, inclusief zijn ondergoed dus.
Ze moet dan toch eerst een drempel overstappen en dat is voor beide partijen niet lustopwekkend.

Misschien is het voor mannen minder belangrijk of een vrouw fris ruikt en schoon is? Ik kan mij indenken dat het voor hen ook belangrijk is.

Dus, elke dag schoon ondergoed en sokken.
Gewoon omdat dat ook fijn is voor je partner. Je wilt toch aantrekkelijk blijven voor je lief?
Niets is zo lustonderdrukkend als eerst een discussie of je wel schoon ondergoed aan hebt en of fris bent.
Dat hoort meer bij moeders en zonen, maar een volwassen man zou toch beter kunnen weten.

Voor veel vrouwen/mannen is dat belangrijk en een heerlijk schoon en fris geurend lichaam is seksueel aantrekkelijk(er).

En als je alleenstaand bent, doe je het voor jezelf, het heeft namenlijk ook alles met goede zorg voor jezelf te maken.
Ook daarom doe je elke dag schoon ondergoed aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de wasmiddelen industrie,de douche en bad industrie,de geurtjes industrie ons laten geloven dat we vies zijn als we hun producten niet elke dag gebruiken.

niets is aantrekkelijker,en stimulerender voor het libido, dan een mens die naar mens ruikt en niet naar allerlei zeepjes.

waarmee ik niet wil zeggen dat je jezelf niet hoeft te wassen en niet op tijd schone kleren/ondergoed moet aantrekken.
voor iemand die zware, vieze arbeid verricht,zal het anders zijn dan voor iemand die bv. denkwerk verricht of zoiets.

stellen dat iemand een viezerik is als hij niet elke dag schoon ondergoed aantrekt,vind ik ongenuanceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing