Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik als ik 3 sigaretten per maand rook al snel zwarten longen krijgen? ik doe het af en toe gewoon een paar maanden niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nee, maar als je zo weinig rookt, kan je het beter helemaal laten. Elke verslaafde roker is begonnen met weinig sigaretten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Nu stoppen is niet moeilijk. Ik ben net 5 weken gestopt na zo'n 30 jaar roken, dat is niet zo makkelijk meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie saffies per maand valt nogal mee. Zwarte longen krijg je hier nier van. Wel bruine. Dus gewoon stoppen. Is ook beter voor je hart, bloed, hersens, huid, etc.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strikt genomen zal het met 3 sigaretten per maand wel meevallen. Maar aangezien nicotine een der snelst verslavende genotsmiddelen is zou ik eigenlijk willen antwoorden:

Ja, je kan al heel snel zwarte longen krijgen want het blijft al snel niet meer bij die 3 per maand.
Antwoord nu eens eerlijk naar jezelf (niet naar mij, het gaat mij niet aan), maar zijn het er écht maar 3 per maand, of denk je inmiddels: ach, 1 per week is ook niet zo erg... En als ik er eens twee rook doe ik het een week daarna niet...

Zo werkt het nu eenmaal, ook voor jou, ook voor mij. Je bent 1000 x sneller verslaafd dan dat je er weer af komt.

Maar ja, dat zeiden ze ook ooit tegen mij, en dat hielp ook niet (zucht).
Na minimaal 25 stoppogingen tijdens 30 jaar rook ik nu uiteindelijk 12 jaar aan een stuk niet meer.
Doe me dat alsjeblieft niet na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van roken krijg je geen zwarte longen, ook niet van een pakje per dag. Broodje aap waar weer eens veel mensen ingetrapt zijn. Je kunt er wel longkanker van krijgen en dat ziet er niet mooi uit, eerder grijsachtig dan zwart. Roken is voor de meeste mensen wel erg verslavend. Als je het bij drie sigaretten per dag kunt houden is er weinig aan de hand voor je gezondheid maar je kunt altijd in een situatie verzeild raken waarin je meer gaat roken. En dan wordt het moeilijker om je weer te beperken of te stoppen. Veiligheidshalve is het dus beter als je die drie sigaretten laat voor wat ze zijn. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen waar die goed voor zouden kunnen zijn. En ja, ik heb gerookt, zware shag en meer dan drie per dag maar dat is al weer jaren geleden.

Toegevoegd na 1 dag:
3 per maand bedoelde ik natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing