Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn hart gaat als een gek tekeer,Ook als ik stil zit,een griepje wil niet doorzetten en heb een blaasontsteking. moet ik me zorgen maken???

Mijn hart slaat tussen de 100 en 120 slagen per minuut ook als ik heel ontspannen bent. ik ben denk ik ziek aan het worden wat niet door wilt zetten! en ik heb een blaasontsteking! ik ben niet gestrest of heb geen spanning,tenminste daar ben ik me niet bewust van.
ben ook duizelig erbij en niet echt hartkloppingen alleen s avonds 1 keer gehad wat uitstraalt naar me arm en hand.
Moet ik me nu zorgen gaan maken???
Ik kan niet eens de was ophangen want dan gaat mijn hart helemaal tekeer!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Amadea
12 jaar geleden
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
Ritsuka
12 jaar geleden
Huisarts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je bent ziek, dat lijkt me duidelijk. Griep of wat voor infectie dan ook (blaasontsteking) vraagt veel energie van je lichaam, wat zich kán uiten in een veel snellere hartslag. Als dat op zichzelf zou staan zou ik me daar niet direct zorgen om maken, behalve als het langer aanhoudt dan een paar dagen.

Maar uitstralende pijn vanuit de hartstreek moet altijd onderzocht worden. Daarbij: als ik het zo lees, heb je niet alleen een snelle hartslag, maar voel je je er ook helemaal niet goed bij. Ik zou absoluut contact opnemen met de huisarts. Heb je trouwens antibiotica voor die blaasontsteking? Lees dan even de bijsluiter. Het kan een bijwerking zijn, maar het zou ook kunnen dat je een allergische reactie hebt. Een systemische reactie kan een snelle hartslag geven, en ook een grieperig gevoel (inclusief koorts, spier- en gewrichtspijn, huiduitslag etc.) zou daarbij kunnen passen.

Bel je huisarts en probeer vantevoren alvast de volgende informatie te verzamelen: kijk of je terug kunt halen wanneer je hartslag en andere klachten op z'n ergst waren en of dat te relateren is aan het innemen van de medicatie als je die inderdaad hebt. Neem ook je temperatuur op: het zou kunnen dat je een opstijgende urineweginfectie hebt en dat je naast de blaasontsteking een nierbekkeninfectie hebt of aan het ontwikkelen bent. Ook dat kan dit soort klachten geven. De assistente zal beoordelen of je vandaag nog gezien moet worden door de arts. Gezien je verhaal ga ik er vanuit dat ze dit in elk geval met de huisarts zal overleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding