Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je door te weinig calorieën per dag blijven afvallen?

Ik ben vanaf februari gestopt met door de weeks te snoepen (in het weekend wel gewoon). Sinds dien blijf ik maar afvallen. En dat is echt niet nodig..ik heb een gezond gewicht. Nu kwam ik tot de conclusie dat ik door de weeks bijna altijd te weinig calorieën binnenkrijg, kan dit de reden zijn dat ik maar blijf afvallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. En dat betekent dat je voor een gezond gewicht wat meer moet gaan eten (wat beslist geen snoep hoeft te zijn, maar gewoon brood of fruit oid), of minder moet sporten (als je dat meer dan gemiddeld doet) want op de lange duur is ook een ondergewicht niet gezond. Sterker nog, dat heeft eerder nadelen dan overgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Een vrouw heeft ongeveer 2000 calorieën (ook afhankelijk van gewicht en activiteiten) per dag nodig en als je structureel te weinig krijgt val je af. Je verbrandt van meer dan je binnen krijgt. Probeer eventueel calorieën aan te vullen met gezonde producten. Volle yoghurt in plaats van magere etc.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al zo vaak besproken, ook op goeievraag, en het is heel simpel: als je minder calorieen binnenkrijgt dan dat je verbruikt val je af. Punt.

Het zou kunnen dat je dat door meer te eten in het weekend compenseert en dan blijf je gemiddeld op gewicht, maar dat hangt van je persoonlijke metabolisme en levensstijl af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing