Is het voor mij een logische stap is om de eileiders er uit te halen?
Ik heb al vanaf mijn eerste menstruatie vanaf mijn 13e jaar enorm veel last...erge buikpijn als ik ongesteld moest worden, lange menstruatie en erg heftige bloedingen.
5 jaar geleden (ik was toen 37) werd de buikpijn steeds heviger en constanter tot het niet meer te houden was en toen hebben ze via een kijkoperatie 3 cystes verwijderd.
De operatie was vrij moeilijk omdat ik erg veel littekenweefsel heb van een vorige operatie (buikvliesontsteking) en ze met de laparoscopie apparatuur moeilijk door mijn buikwand kwamen.
Om cystes te voorkomen slik ik nu sinds 5 jaar de pil constant door zonder ooit te stoppen. Maar ik blijf last van buikpijnen houden. Als ik de pil niet iedere dag precies op hetzelfde tijdstip inneem heb ik meteen 3 dgn buikpijn.
En ik heb vaak vage buikpijn, meestal s'avonds.
Binnenkort heb ik een afspraak in het ZH om te overleggen wat mijn mogelijkheden zijn. Heeft iemand gelijke ervaringen en kan iemand adviseren of het een logische stap is om de eileiders er uit te halen? Je komt dan vervroegd in de overgang,en dat kan ook weer klachten met zich meebrengen natuurlijk.
Ook heb ik vrij weinig zin in sex, ik wijt dat aan de hormonen die ik slik, maar heb ergens weer gelezen dat de pil juist libido verhogend is?
Wat is wijsheid???
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.