Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zie steeds meer kale mannen. Verklaring hiervoor?

Ik stel een enorme toename van kaalheid vast. Is dit feit, of hielden kaalkoppen dit verborgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
ronron1212
12 jaar geleden
wel eens van scheren gehoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het taboe rond kaalhoofdigheid is eindelijk doorbroken.
Het is neit erg meer om kaal te zijn.
Sterker nog: Zelfs mannen met haar scheren zich kaal omdat het hen beter zou staan.

En omdat kaal zijn eindelijk mag, zie je ook veel meer mannen die liever alles kaalscheren dan rond te blijven lopen met een badmuts of, de drie haren die ze nog hebben overlangs de kop kammen om het nog iets te laten lijken.

Kortom: Kaal mag eindelijk, en dat laten de mannen zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu de vrouwen nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja doei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsjeblieft niet de vrouwen? Je zou stomverbaasd zijn als je wist hoeveel vrouwen er kaal zijn (of worden) en met een pruik op lopen. Een goeie vriendin van me heeft Alopecia. Dit treft vrouwen steeds vaker. Zelfs kinderen. Soms komt het terug. Meestal niet of het verdwijnt weer. Ik heb een goede vriendin vreselijk zien lijden toen ze plots ivan de een op andere dag in razensnel tempo haar prachtige krullende haardos begon te verliezen. De ironie wil dat ik soms voor de grap tegen haar zei: "ga ergens anders zitten met die mooie bos, je leidt alle aandacht van mij af.......". Ik heb -door haar- veel geleerd over deze kwaal. Of ziekte! Vreselijk. Zij is sinds kort zo dapper om gewoon kaal rond te lopen! Dus leidt ze weer de aandacht van me af zoals ze nu zelf grapt tegen mij. Dit is echter iets waar ik kwaaier over word dan zij. Nu moet ze mij soms kalmeren omdat ik dan bijna iemand aan wil vliegen die haar echt op een vreselijk rottige manier belachelijk maakt. Ze heeft namelijk ook al andere haargroei verloren. Veel mensen behandelen haar als een freak. Voor haar familie, ook haar man, mij en anderen vrienden is ze nu een heldin. Wat een lef!! Want het is echt ziek als je mensen hoort als ze het waarnemen en nog erger zijn hun blikken en dan het gefluister en gegiechel..... Google Alopecia maar eens en wees mild tegen vrouwen die dit lot moeten ondergaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jossy, wat een mooi pleidooi en ja, kale vrouwen, het is een taboe realiseer ik me. Ik krijg in de winkel ook met regelmaat enkele vrouwen die geen haar meer hebben en net zo moedig als jouw vriendin kaal rondlopen, en ook een aantal met pruik.
Je hebt me even terecht erop gewezen hoe dat voor deze vrouwen is, dank daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, ik dank jou! Geloof me toen de waarheid tot alle vriendinnen rondom haar doordrong hebben we met z'n allen een potje zitten danken. Daarom knok ik ook altijd voor haar. En weet je wat zo raar is? Vrouwen dit in lichte vorm hebben, vooral ouderen, vallen me ineens op. En dan moet ook ik opletten daar niet naar te gaan kijken. Het is absoluut een taboe. En "it's still a man's world". (Zometeen ga ik na het slotdebat kijken en wat zien we daar.......;) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk "janken met z'n allen".....oeps :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had je verschrijving niet eens gezien Jossy, ik begreep dat jullie hebben zitten huilen en ook dat je je vriendin wilt beschermen tegen de botheid (meestal uit onwetendheid) van mensen. Je vriendin zal wel een mooi mens zijn als zij zulke échte vriendinnen heeft als jullie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt omdat zij een echte vriendin is :) (Sorry, beetje laat :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er vaag ontevreden over, maar het moet zo zijn .

Andere antwoorden (1)

Dit kan zijn omdat je nu vaker bij kale mannen in de buurt komt. Toen ik ging studeren en vaker in het openbaar vervoer zat, viel het mij ook op. Maar ja, op de middelbare school hadden mijn klasgenoten allemaal nog veel haar, alhoewel ik me nu realiseer dat bijna al mijn docenten ook kaal waren.
Daarnaast is het inderdaad zo dat veel mannen liever de boel kaal scheren dan dat ze een kale bovenkant hebben met wat haar er omheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding