Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk eten en drinken is geschikt voor mn dochtertje van 2.?

Ze heeft al een week hele dunne luiers, waardoor haar bips echt zeer doet. Welk eten stopt nou diarree. Ik heb gelezen dat je beter geen fruitsap kunt drinken, maar wat geef ik ze dan? Ze lust geen melk. Ze is er niet ziek van en eet en drinkt wel gewoon. Misschien van de mexicaanse griep inenting?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Water waarin rijst is gekookt is goed.
En ik zou toch even de huisarts bellen morgen.
Je weet het maar nooit met zo'n klein kind.
Voor alle zekerheid dus maar even deskundige hulp vragen.
En tot morgen zorgen dat ze genoeg drinkt, want uitdroging is het grootste gevaar bij diarree. Vooral bij baby's en kleine kinderen.
Beterschap voor je dochtertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van roosvicee heb je een siroop, wat goed tegen diaree is.
En verder beschuitjes eten, en slappe thee, banaan stopt ook een beetje, en anders ors poeder kopen en in water oplossen! (bij de apotheek of drogist) is tegen uitdrogen.

De billetjes insmeren met billenzalf, voor kapotte billetjes.
En ga als het te lang duurt langs de huisarts hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als drinken kan je het beste verdund appelsap geven. Half water (lauw) half appelsap.
Zorg dat ze geen eten krijgt waar suiker in zit. Suiker gaat in de darmen gisten en veroorzaakt opnieuw diarree.
Als het te lang duurt moet je wel oppassen dat ze niet te veel vocht verliest. Uitdroging ligt op de loer bij kleine kinderen.

Uitdroging kan je zien aan een huidplooi die je optilt, bijvoorbeeld bij de pols. Dat moet direct weer terugvallen. Als de huid omhoog blijft staan is er sprake van uitdroging.

Geef witte rijst en kip. Thee (slap) met een droog beschuitje. Brood met kaas (vooral geen zoetigheid) en vraag aan de huisarts stoppilletjes en een zalfje voor haar billen. Er is weinig wat zo zeer doet als luier-irritatie.

Ik wens haar een spoedig herstel.
(Lees meer...)
Ivana
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel appelsap? Heb ergens gelezen daarnet dat dat weer laxeert! Ook als ze gewoon normaal blijft drinken, kan ze dan uitdrogen? Ze lijkt niet ziek. Ik word alleen maar ongeruster! haha
Ivana
15 jaar geleden
Verdund appelsap is prima. Als ze normaal blijft drinken zal het wel meevallen, maar wel blijven opletten. Niet ongerust worden, het moet alleen niet te lang duren.
Er zal een oorzaak zijn en dat ligt op deze leeftijd niet meer aan doorkomende tandjes of kiezen. Vraag anders even of het van die prik kan komen, dan weet je wat.
Het advies van de bananen is niet helemaal juist. Bij sommige kinderen werken bananen laxerend. Geef vooral géén sinaasappelen of mandarijntjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de huidplooi blijft staan, dan is het kind al uitgedroogd, en zou je onmiddellijk naar t ziekenhuis moeten. Dit moet je echt niet zover laten komen. Eerst opletten of nog tranen heeft bij huilen, en of ze nog speeksel in de mond heeft
Mijn moeders tip (die bij mij en bij mijn zoontje en man altijd werkt): water water water. Of erg slappe (lichte) thee. Verder vooral rijst eten, geprakte banaan en een licht beschuitje. Dat maakt de maag rustig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geraspte appel met kaneel. Door het raspen van de appel komt er een bepaald stofje vrij en in combinatie met kaneel 'stopt' dit dus de diarree... (Werkt bij mij als een tierelier...) Verder gewoon bruinbrood geven want die vezels erin 'zuigen' het overtollige vocht in de darmen op... En tegen eventuele rode, kapotte billen; maizena erop strooien, zuigt het vocht van de kapotte billen op...
Héél veel beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kregen wij ook al van onze moeder voor 40 jaar terug,toen had je nog niet veel keus,en het werkte prima.
Plus 1
Voor die rode billetjes, flink Sudocrème smeren, dit is echt de beste billenzalf. Verder veel laten drinken, inderdaad geen fruitsap. Wat je wel kunt doen is rijst koken en het rijstwater opvangen als je het af giet. Met dit water leng je een beetje diksap aan. Dit stopt. Verder banaan te eten geven. Beschuitjes. Rijst met kip geven. Bekertje bouillon is ook altijd lekker en door het zout dat er in zit houdt je dochtertje meer vocht vast. Toch moet je met een kindje van die leeftijd zeker even langs de huisarts gaan, een week diarree is erg lang en kan gevaarlijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dit ook een poos gehad en hij was daar ook niet ziek van.Ik ben hiervoor ook naar de dokter geweest leverde niet zoveel op.Zolang hij er niet ziek van was gaf ik hem wat hij normaal ook kreeg.Geef haar water en thee.Het zou ook heel goed kunnen dat het van de inenting van de mexicaanse griep komt.Ik zou in jou geval de huisarts even bellen en om advies vragen wat je ook nog kan doen is vragen of ze de ontlasting van je dochtertje willen nakijken.Succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Extra banaan geven. tijdelijk geen Roosvice en aanverwante artikelen.
Daarvoor in de plaats appelsap. Rijst en rijstwater. Geen melk, wel yoghurt die herstelt de darmflora.
Als je kind voldoende helder is, drinkt en plast geen zorgen maken.
Ter bescherming van de billetjes bij iedere verschoning eerst baby olie op de billen smeren en dan de zalf.
De olie houdt de huid vettig zodat de diarree minder vat krijgt op de huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
banaan brood gewoon het vaste voedsel nee geen papjes of fruitdrank succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel drinken is erg belangrijk, anders kan ze uitdrogen. Let hier goed op: de eerste verschijnselen van uitdrogen, minder plassen en huilen zonder tranen. Je kunt eens proberen of ze thee lust, of anders appelsap, dat mag ook bij diarree. Verder de ouderwetse middeltjes zoals een beschuitje met appelstroop en rijst met kaneel en suiker.
Banaan stopt ook, dit kan ook helpen.
Smeer de billlen in met zinkzelf en/of talkpoeder.
Als de diarree (bijna) over is kun je je kind ook een daggie met de bote billen laten lopen, al is het seizoen niet zo geschikt. Ze kunnen dan goed opdrogen, en dit is heel goed voor de genezing. Veel succes ermee.
O ja, geen oliebollen laten eten hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger werd geklopte banaan als middel gebruikt, gewone banaan werkt niet goed.
Al dat rare voedsel van rond de feestdagen doet ook geen goed.
Heeft ze misschien wat alcohol te pakken gekregen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De peuterjaren worden gekenmerkt door grote veranderingen in lichaamssamenstelling. Voeding speelt in dit groeiproces een cruciale rol. Hoewel peuters vanaf de leeftijd van ongeveer 1 jaar kunnen mee-eten uit de gezinspot, mogen specifieke voedingsbehoeften die van belang zijn voor hun verdere groei en ontwikkeling niet uit het oog worden verloren. Zij hebben nog extra noden. Een onevenwichtige of niet aangepaste voeding kan aanleiding geven tot nutritionele tekorten. Zoals de zuigelingenvoeding blijft dus ook de peutervoeding voldoende aandacht vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image