Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vindt men over het algemeen de mooiste dag uit haar/zijn leven, naast de trouwdag?

(Mijn vorige vraag iets anders geformuleerd, hopelijk wordt ze zo niet verwijderd door de moderator, want ik ben echt benieuwd naar het antwoord)

14 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vond mijn trouwdag niet de mooiste dag van mijn leven. Niet dat deze niet bijzonder was, maar er ligt nogal een druk op dat dit een van die mooiste dagen zou moeten zijn, viel dat even tegen ;-)...

Als kersvers getrouwde sinds 6 maanden hoop ik dat er nog veel mooiere dagen komen: kinderen mogen krijgen en die zien opgroeien enzo...

Ik denk dat je meer moet denken aan mooie momenten in je leven, er kan nooit een dag helemaal perfect zijn! Mooie momenten zijn er zoveel: ontzettende lol met je man, een goede vrijpartij, met lekker veel kleding thuis komen na een dagje shoppen, hoe je haar zit als je net bij de kapper vandaan komt, je hele familie bij elkaar hebben, juist die kleine dingen maken het leven mooi!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi gezegd! +1

Andere antwoorden (35)

Iets of een moment waarop iemand zich ontzettend op heeft verheugd. Denk bijv. aan het krijgen van een kindje, het eindelijk kunnen verkrijgen van een Ferrari etc. Kortom, een droom die uit lijkt te komen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooiste dag, na mijn trouwdag was de dag toen ik mijn Military Permit Certificaat kreeg. na 18 maanden...

De foto is van laatste dag..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat is dat voor certificaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ik mijn verplichte militaire dienst heeft afgerond. Dan krijg je een certificaat daarvoor. Wij noemen dat ''tezkere''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke foto?
Snuffel
14 jaar geleden
Die stond er eerst bij, maar heeft ie weggehaald. Was best een stoere foto. Allemaal uiterst serieus kijkende mannen in legerkleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Turkije hebben ze nog steeds verplicht dienst, zelfs als je in Nederland woont. Je kant het trouwens wel afkopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yup. Of in het land waar je zit in diensplicht gaan dan hoe je ook niet meer in Turkije. Helaas voor hun als ze hier het leger in gaan telt het niet omdat het geen dienstplicht meer is.
Zoals al genoemd de trouwdag.
Geboorte van kinderen.
Geboorte van kleinkinderen.
Verder ben ik heel gelukkig elke dag weer, als ik
mijn kleinkinderen zie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dag dat ik hoorde niet opgeroepen te worden voor de militaire dienst.........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dag dat ik een zwangerschapstest deed en deze positief was,
wij dachten dat we geen kinderen konden krijgen

Toegevoegd na 22 seconden:
natuurlijk ook de geboorte van mijn kind

Toegevoegd na 2 uur:
trouwens als ik smorgens de deur van mijn zoontjes kamer opendoe en hij steekt lachend zijn handjes naar me uit ( 6 maanden oud) dan kan mijn dag al niet meer stuk :)
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dit als geen ander..
Het lijkt mijn verhaal wel, en toen kregen we een tweeling :) +1
rebecca
14 jaar geleden
cool :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, op dat moment niet echt, ik wist het pas met 7 maand en een maand later waren ze er..
rebecca
14 jaar geleden
ow dan is het wel heel er snel gegaan idd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja, en voor je het weet, wonen ze weer op zichzelf ;)
Mooiste dag voor mij was het behalen van mijn MSc in Criminologie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mooiste dag was wellicht de dag dat ik geboren werd... (of anders misschien de dag dat ik voor het eerst bewust was)
(Lees meer...)
14 jaar geleden
De dag van de eerste zwangerschapsecho, toen had ik pas het gevoel dat er echt een kind in zat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik geslaagd was voor mijn rijbewijs en mijn zwangerschap.

Toegevoegd na 42 minuten:
en de dag dat ik zwanger bleek te zijn .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij geslaagd voor je zwangerschap.. hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahhaa ja ik mocht door naar de volgende ronde hiihi opvoeden !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het antwoord even bij gewerkt hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P +1
"Over het algemeen" zullen veel mensen als eerste zeggen de geboorte van hun kinderen. Ik ook, dat waren 2 mooie dagen in mijn leven. Ook de de dag dat ik oma werd was geweldig. Maar er waren meer dagen waarbij ik evenveel vreugde voelde. Toen ik op een heel klein haartje na een longembolie overleefde, het voelde als de 2e keer geboren worden. Dat was een prachtige dag! Toen ik vorig jaar hoorde dat ze de kanker in mijn lichaam helemaal hadden kunnen weghalen. Nog zo´n mooie dag!En ik denk dat me over twee weken weer zo´n prachtige mooie dag te wachten staat, mijn trouwdag :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geboorte van mijn zoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was bij mij nogal pijnlijk ;)
Volgens mij zeggen mensen op die vraag meestal de geboorte van hun kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is persoonlijk wat iemand vind...

XiniX vind VANDAAG de mooiste dag van zijn leven... Maar anderen kunnen een heel ander antwoord verzinnen dan ik...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook Xinix. elke dag kun je zo mooi ervaren als je zelf kiest.
+1
Ha, dat Konijn;

Hoewel het misschien vreemd klinkt zijn de mooiste dagen behalve die waarop mijn twee kinderen werden geboren ook die waarop ik mijn vader in mijn armen had terwijl hij stierf. Mooi maar dan op een heel bijzondere manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stip op nummer 1: de geboorte van mijn tweede kind (tijdens de geboorte van de eerste was ik onder volledige narcose nadat ik eerst nog een paar uurtjes had mogen denken dat ik dood ging),
Op nummer 2: De totale zonsverduistering in 1999, een onvergetelijke ervaring, ergens midden in Hongarije op een stoppelveld samen met een menigte uitzinnige sterrenkijkers. Een magische ervaring!
Op nummer 3: Onze trouwdag.

Kind 1 en kind 3 waren natuurlijk ook hele mooie ervaringen maar geen 'top 3'.

Ik hoop dat er nog veel 'mooiste dagen' volgen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dat hoop ik ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, kind 1 en 3 geen top 3, laat t ze maar niet lezen! mooie dagen verder
Toen de kinderen werden geborden
De dag dat ik bij mijn exman wegging..
Toen mijn zoon cum laude afstudeerde..
De dag dat ik hoorde dat ik geen kanker had..

En de dag dat ik met pensioen kan zal ook een hele mooie worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer elke dag gelukkig te zijn en als de mooiste dag van je leven te zien. Iedere morgen als je je ogen weer opent betekent dat je er weer een dag bij hebt om te mogen leven dus dat is toch al mooi?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een A-status behaalde met snowboarden van de NOC * NSF tijdens de wereldbekerfinale in Italie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de bijzondere prestatie!
De geboorte van mijn kinderen, en dan in het speciaal van de eerste, dat was een heel bijzonder moment.

Toen mijn man tijdens het meedoen aan een televisieprogramma onverwachts een grote hoeveelheid geld won. Was ook een heel bijzonder moment, omdat het zo vreselijk gelegen kwam.

Voor het eerst een solo spelen waarmee ik ondanks mijn zenuwen het publiek wist te overtuigen. Was voor mij heel bijzonder (ben nogal een zenuwpees waardoor ik bang ben dat het mis gaat, en dan kan eigen angst bewaarheid worden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo verschilend mijn mooiste dag was te horen te krijgen na 1 jaar dat ik kanker vrij was >Nu 8 jaar terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15 Januari 2009....overleefde mijn man een heftig hartinfarct.Met spoed geopereerd...4 stens ingebracht..en 40 keer revalideren..gedeeltelijk weer hersteld...maar hij is er nog!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geboorte van mijn kinderen, ondanks de bevallingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste dag van mijn leven:

De dag dat mijn medicatie begon te werken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze afgestudeerd zijn ook meestal, want dan heb je zo veel moeite voor je diploma gedaan en dan geeft het echt een lekker gevoel.

Voor mij is het de dag dat ik mijn aller beste vriend zei dat we elkaar al 6 kennen terwijl het 2 jaar was. Het ontroerde mij heel erg.

Zoveel mooie dagen heb ik nog niet gehad op mijn 19 jarige leeftijd. . . . *zucht*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn geboortedag

Toegevoegd na 13 minuten:
en de dag dat k voor het eerst echt verliefd werd :) mn eindexamen behaalde, uitkeek over de bergen van zwitserland, door een van de bossen van zweden liep, dat ik genas van mijn heavy longontsteking
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, ik kan pas zeggen wat de mooiste uit mijn leven was wanneer ik alle dagen heb beleeft.
Tot nu toe word de keuze wel erg lastig. Ik heb gelukkig al vele mooie momenten mee mogen maken.

Eergisteren nog met de kerst. Ik kom binnen bij mijn moeder. Komt mijn neefje van 4 jaar aanstormen. Vliegt om me nek en geeft een stevige knuffel en zoen. Met de woorden erbij: Ik hou van je en ik heb je zo gemist.
Op zo'n moment smelt ik helemaal vanbinnen.
En nog voordat ik mijn neefje volledig op de grond had gezet, hing de volgende van 2 jaar al om mijn nek. Met net zo'n stevige knuffel en zoen.
Stond ik dan, in de gang, jas en schoenen nog aan, tranen in mijn ogen van intens geluk.

En zo zijn er nog veel meer momenten waarin ik intens gelukkig ben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook veel mooie momenten mogen ervaren waarvan een ervan de geboorte van mijn zoon, en de dag dat ik voor mezelf heb gekozen....

Wat ook erg mooie momenten zijn (misschien wel de mooiste) in mijn leven is bewustwording van de meest simpele dingen in het leven waar je voorheen nooit van hebt genoten of er uberhaupt weet van had dat het er was omdat je teveel met andere dingen bezig was die eigenlijk niet relevant waren..

bewustwording en transformatie, diepgewortelde negatieve overtuigingen uit de weg ruimen, een blijvende voldoening..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dag dat je kind geboren wordt, heel speciaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mooiste dag moet nog komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet nog komen, anders heeft het leven geen zin, stel je voor met je twintigste getrouwd en vervogens maar wachten tot je dood mag. Moet toch iets zijn om naar uit te kijken lijkt mij. Persoonlijk wordt ik iedere keer weer verbaasd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dag dat ik voor de derde keer trouwde en mijn zwijgzame, introverte partner een geweldige speech hield waarin hij vertelde hoe gelukkig hij met me is.
Daarvoor de geboorte van mijn prachtige kleinkind....
Daarvoor de geboorte van alle vijf mijn kinderen, zwaar maar een geluk, onvoorstelbaar.....
Daarvoor het moment dat mijn eerste man mij ten huwelijk vroeg en zei, wat er ook nog gaat gebeuren in ons leven, gelukkiger dan nu kan ik niet worden, als je ja zegt......hij stierf een half jaar daarna.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwdag hoeft volgens mij niet persé op de eerste plaats te staan. Het krijgen van een kind lijkt mij overheersend hieraan. Het is uiteraard heel persoonlijk wat men de mooiste dag noemt. Zo kan het ook zijn dat je nooit je echte ouders hebt gezien en als je die dan eindelijk hebt gevonden (bijvoorbeeld). Zo zijn er oneindig veel mogelijkheden wat iemand de mooiste dag zal noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je scheiding?

Ik ken tenminste iemand die me dat zo vertelde. En ik kon me er ook alles bij voorstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da dagen dat mijn kindjes zijn geboren!!
(dan heb ik er 3 ipv 1 haha)
mijn 2dochters van 9jr en 3jr.
(een moeilijk jaar na een miskraam in mijn 4,5 mnd)
en van mijn zoontje van 4 weken nu...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mooiste dag van mijn leven was toen onze jongste zoon thuiskwam na een vroeggeboorte van drie maanden te vroeg, waarin hij het maar net gered had.
Ik keek hem aan, en hij mij en er lag ware liefde in zijn ogen.
Het was een thuiskomen, en een thuiskomen op dieper niveau.
Hij is nu inmiddels 13 jaar, en helaas door zijn vroeggeboorte ernstig gehandicapt, hij kan niet praten, maar als ik hem in mijn armen sluit, voel ik hoe diep het gaat onze liefde voor elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding