Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een heetwaterbad met paraffine-olie gunstig voor de bloeddoorstroming in de voeten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
973

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Paraffine is een aftreksel van aardolie. Eigenlijk is het een afvalproduct van aardolie. Het wordt vaak in cosmetica e.d. gebruikt omdat het goedkoop is en lekker smeert. Helaas doet het niets met de huid. Het laat een lekker laagje achter, maar trekt niet in de huid.
Dus nee, het zal niet werken voor een betere bloeddoorstroming, aangezien paraffine niet 'lichaamseigen' of natuurlijk is kan onze lichaam er niets mee.
Maar je kan het gerust proberen, baad het niet dan schaad het niet :) (Of je moet niet tegen paraffine kunnen)

Wat wel kan werken is een wisseldouche nemen en/of koud afdouchen. (niet té koud natuurlijk)

Als je een slechte doorbloeding hebt door spataderen of andere problemen kun je het beste een huisarts raadplegen. (maar hier ga ik in eerste instantie niet van uit)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Paraffine zal weinig uithalen,maar wat ideaal is?dat zijn bruis tabletten die gebruik ik zelf als ik vermoeide voeten hebt,dan ga ik daar een half uurtje in,zalig.Ze zijn te koop bij o.a kruidvat.Mijn broer doet het nog anders,die heeft een voeten bad gekocht stekker er in, en bruisen maar,dat zou je ook eens kunnen onderzoeken.
Suc6
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding