Hoe los ik het beste het probleem op dat ik met mijn Turkse buurman heb toegestaan sla in mijn tuin te planten maar dat ik daar nu mee wil stoppen?
Enige tijd geleden kwamen ze met 2 bakjes sla aan. Of dat in mijn tuin mocht groeien. Toen dacht ik nog: Och 2 bakjes mag wel. Wist ik veel dat elk plukje apart gepoot werd en nu mijn hele border volstaat met HUN sla (en andere sprietjes en nog een "bloembak" (lees: chemobak) met prut. De slakroppen zijn best groot (supermarktformaat) en sommige zelfs helemaal uitgelopen tot een soort bloem. De buurvrouw verstaat geen Nederlands (en zij komt steeds wat poten of oogsten) De buurman verstaat het wel en heb al tegen hem gezegd dat het nu wel genoeg was met dat gepoot en dat hij dat tegen haar moet zeggen maar desondanks komt ze gewoon weer langs met zaadjes (of bollen.. ik weet niet hoe je dat noemt) en dan kan ik geen nee zeggen. Ik steek wel mijn vinger op onder het mom van: nog één keer en meer niet maar dat snapt ze niet volgens mij. Zelf hebben ze al een moestuin EN staan er allemaal frituuremmers met spul op hun balkonrand (wat er vanaf is gewaaid en kapot kletterde bij mij in de tuin grrrrr) Ik moet er wel bij zeggen dat ze me ook regelmatig eten komen brengen, dat dan weer wel en was er ook blij mee maar ja, zo hou ik het wel in stand en ik ben nu op het punt beland dat ik denk van: als jullie die sla vandaag of morgen (letterlijk) niet uit mijn tuin halen, dan haal ik het eruit en gooi ik alles weg! Maar ja, ik wil ook geen ruzie natuurlijk. Ik had er eerde al wat van gezegd maar toen zei hij: staat toch niet in de weg? Dus tja...
Ik dacht dat iedereen verplicht Nederlands moest leren.... Erg lastige situatie inderdaad, want je wilt de relatie ook niet verstoren. Iemand heeft al geantwoord: zet het in potten, zodat het uit je tuin is en toch niet verloren gaat. Hele wijze oplossing lijkt me.
Succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.