Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een ventilator op mijn kamer, word je er verkouden van?

Wordt je verkouden of ziek van een ventilator op je kamer? Als ie de hele nacht aan staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kunt van tocht zelf niet ziek worden. Verkoudheid is een virus.

Maar door de ventilator worden je luchtwegen wat droger en mogelijk dat hierdoor infecties wat meer kans hebben. De virussen, dus ook die verkoudheid veroorzaken zitten eigenlijk altijd wel in de lucht. Bij droge lucht en bij verminderde weerstand heb je sneller last van infecties.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als iemand verkouden is en je plaatst diegene in een ruimte met gezonde mensen en een ventilator die alles rondblaast dan is de hele groep best snel besmet met het virus. Of ze ook ziek worden hangt dan weer af van de weerstand en het vermogen van het virus om ergens in de luchtwegen binnen te dringen. En daarna van het immuunsysteem om adequaat te reageren.

Toegevoegd na 44 minuten:
NB. Mijn toevoeging is ooit een wetenschappelijk experiment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan er verkouden van worden.

Ik heb tijdens de warme zondag van bijna 2 weken geleden een ventilator boven mijn bed aangezet. Ik transpireerde toen en ben in slaap gevallen. Ik wist van te voren dat ik daar een koudje van zou oplopen en inderdaad, vanaf dinsdag flinke verkoudheid en heftige diepe rauwe hoest. En nu, op vrijdag, anderhalve week verder, zijn de klachten een stuk minder en rest mij alleen nog de verkoudheid.

En ik heb me niet ziek gemeld :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is juist goed wanneer er een luchtstroom in uw kamer is. Mensen denken dat ze verkouden worden omdat ze buiten zijn geweest, maar de grootste kans om verkouden te worden is veel binnen zitten met de ramen dicht met als gevolg dat alle bacterien in uw huis geen kant op kunnen en
zich zullen vermeerderen met als gevolg dat u ziek wordt

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.tipadvies.nl/verkoudheid-tips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing