Kan ik mijn ouders aanklagen?
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Remy en ik ben een jongen van 16 jaar.
Mijn vader heeft me vorige week uit huis gezet, en heeft me toen verteld dat hij niks meer met me te maken wilt hebben. Dit zou zijn omdat ik een alcoholist ben, en aan de drugs zit. Nou weet ik zelf dat ik niet aan de drugs zit, en ik net als alle andere jongeren in het weekend wel eens wat drink. Meer is het dan ook niet. Daarom stond ik ook zo verbaasd dat hij niks meer met me te maken wilt hebben. Voorlopig word ik opgevangen door mijn moeder, maar door omstandigheden kan ik hier niet lang verblijven. Ook zou mijn vader al mijn studie kosten vergoeden, maar nu moet ik hier dus helemaal zelf voor opdraaien, mijn moeder heeft namelijk geen geld. Nu vraag ik me dus af, kan ik me vader hier voor verantwoordelijk stellen? Dit bijvoorbeeld door middel om naar de rechter te stappen. Ik zit nu namelijk in een traject bij bureau jeugdzorg, en zou misschien over een jaar op begeleid kamer wonen kunnen gaan. Alleen kan ik dus niet zolang bij mijn moeder verblijven. Mijn vader heeft een goed betaalde baan. Daarom zou ik graag willen dat mijn vader mijn opleiding vergoed, zodat ik toch nog een goeie toekomst kan krijgen, en dat ik zelf op kamers kan gaan wonen, wat dus ook door hem vergoed zal moeten worden. Omdat ik dus fulltime naar school ga kan ik namelijk nooit zelf genoeg geld verdienen om dit te financieren. Dus om een lang verhaal kort te maken, Kan ik mijn vader verplichten om alles te betalen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.