Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

1 op de hoeveel mensen is een arts/ambulance personeel?

ik heb misschien een hele rare vraag maar ik wil het toch wel weten.

ik ben namelijk als de dood voor ambulancepersoneel en heb ook niet echt met artsen, komt door rare dromen (vroeger toen ik klein was)dat ik er angst voor heb en denk ik altijd als ik in een groep ben of in de winkel(waar ik werk) hoeveel artsen/ambulance broeders zullen er nu zijn?

bijvoorbeeld:

je bent in een winkel er zijn 40 mensen in de winkel, hoeveel mensen zijn er dan ongeveer een arts/ambulance personeel?

of je loopt op straat er lopen ong 20 mensen hoeveel mensen zijn er dan een arts/ambulance personeel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet dat ambulancepersoneel voor de helft uit verpleegkundigen bestaat en voor de helft uit mensen met een soortemet van veredeld EHBOdiploma maar als chauffeur supergoed in autorijden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en ik bedoel dan de verpleegkundigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt niets tegen gewone verpleegkundigen maar wel tegen verpleegkundigen op de ambulance? Je maakt het wel heel ingewikkeld voor jezelf hoor! En waar ben je bang voor? Het is toch juist fijn als ze in de winkel zouden rondlopen waar jij net bent? Stel dat je een hartaanval krijgt? Iedereen zou het liefst willen dat zo'n persoon op dat moment naast je staat want dan is je overlevingskans het grootste (groter dan dat er een dermatoloog naast je staat).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Toen ik je vraag begon te lezen dacht ik dat je juist bang was dat je iets zou overkomen, en dat je het een geruststellende gedachte vond om te weten hoeveel artsen er zijn in Nederland. Maar het is andersom, blijkbaar.

Ik heb een paar cijfers gevonden, dat kan vast beter maar ik heb geen tijd om uitgebreid te zoeken. In 2010 waren er in Nederland 59000 geregistreerde artsen van 65 jaar of jonger. Volgens een andere bron waren er in 2007 per 1000 inwoners 3,9 BIG-geregistreerde artsen, en 8,7 werkzame verpleegkundigen. Hoeveel van die artsen daadwerkelijk hun beroep uitoefenen, is niet bekend. Over ambulancepersoneel heb ik zo snel niets gevonden.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om een gemiddelde. Als jij in een winkel werkt, zullen er tijdens kantoortijden veel minder artsen langskomen dan buiten kantoortijden. En als jij in een grote universiteitsstad werkt, zullen daar meer artsen langskomen dan wanneer je in een dorpje op het platteland werkt waar er in de wijde omtrek alleen maar twee huisartsen en een gepensioneerde dermatoloog wonen. Werk je vlakbij een ziekenhuis dan komen er vast ook meer artsen langs, en is er in de regio geen ziekenhuis, dan wonen er ook minder artsen.

Jouw vraag, dus hoeveel artsen er gemiddeld in jouw winkel komen in een maand tijd (om maar wat te zeggen) is dus niet te beantwoorden.

Ik hoop trouwens dat je wél je angst voldoende kunt overwinnen om naar een arts te gaan als je echt ziek bent. En anders raad ik je aan om hulp te zoeken om aan die angst te werken, misschien eens door te beginnen met een uitgebreide kennismaking bij je eigen huisarts. Je loopt namelijk een potentieel gezondheidsrisico met deze angst, en dat is niet de bedoeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet voldoende bedankt
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing