Maakt 3x per dag 5x opdrukken een verschil in spiermassa?
Hallo allemaal,
Ik ben vroeger veel gepest omdat mijn houding best kwetsbaar is.
Ik wil daar graag wat aan doen, want nu, 5 jaar later, heb ik er een angststoornis aan over gehouden, volgens mijn vorige therapie althans.
Ik vertik het om daarin te geloven en zie mijzelf als een jongen dat vooral de grootste moeite met sociaal contact heeft.
Ik heb net als denk ik veel pest-slachtoffers denk ik zelfmoord overwogen die tijd, maar ik weet dat ik het niet zal doen.
Veel mensen zullen mij misschien nu misschien als gestoord verklaren en me een therapie suggereren.
De afgelopen 5 jaar heb ik enorm veel therapies gevolg, zelfs een dagdeel-behandeling voor ongeveer een halfjaar.
Ik geloof niet dat therapies het voor mij kunnen oplossen.
Ik ben degene die de verandering moet brengen en de enige therapie waar ik nog hoop ik zou hebben is iemand die met mij meegaat en mij opdrachten laat uitvoeren in bijv een discotheek.
Ik heb al enorm veel vragen hier op Goeievraag over dit onderwerp gesteld, maar ik wil er nu echt aan gaan werken.
Ik baal echt enorm veel van het feit dat ik nu niet echt contact met jongeren (vooral meisjes) durf te hebben alleen omdat ik gepest werd en nu met de gevolgen moet rondlopen.
Voor beide dingen leek mij iets goed: Spieren kweken.
Ik heb hier vrij weinig hoop en geloof in, maar ik kan het proberen.
Zou het echt een verschil maken als ik mij dagelijks 3x opdruk en dat dan 5x?
Ik ben 17 jaar en heb geen geld voor fitness.
Op een sport gaan durf ik niet.
Hoe kan ik het helpen dat ik zo ben? Ik snap dat ik misschien als een zielepiet overkom..
Maar het voelt nu meer of het allemaal ineens mijn schuld is.. Het is toch mijn fout niet? Ik heb gedurende 5 jaar al intensieve therapies gehad.. Maar ik kon verwachten dat die opmerking zou komen..
Excuses dat ik het zo hard heb verwoord, maar dat moest gewoon even om het duidelijk te maken.
Voor deze vraag al.
Gaat het al wat makkelijker? Dan kun je straks uitbouwen naar meer
Daarna was het moeilijk maar heb ik om de minuut of om de 5 minuten nog een keer 5x geprobeerd en de laatste keer lukte het nog maar 4x. Ik zal m'n ouders vragen over een psycholoog bij de huisarts.
Ze is best hard, maar ik denk gezien deze wat minder aardige reacties, dat dat misschien goed kan zijn.. Alleen hoopte ik of ik ook iemand via internet kon hebben die me die schop onder de kont kan geven..
Zo volhouden. Tsja, waarbij wil je nu precies die schop hebben? die oefeningen doe je al.
Ik wil namelijk niet dag en nacht ermee bezig zijn..
Niet 3x 3x setjes van 5 pushups. Dus aan het eind van de dag zou ik me dus 15x hebben opgedrukt, als alle keren lukken. Ik weet niet of ik dan uw antwoord niet snapte.
Zo niet, mijn excuses.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.