Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heb ik last van heftige hoofdpijn na het sporten?

Het handbal seizoen is weer begonnen. Nu heb ik gisteren een toernooi gespeeld. Bij de laatste wedstrijd kreeg ik last van hoofdpijn en ik heb nu (de volgende dag) er nog steeds last van. Het is een zeer pijnlijk en bonkend gevoel en als ik me inspan word het heftiger. Ik heb tijdens het toernooi heel veel water en sappen gedronken en ook goed gegeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken. Zo kan het zijn dat het komt doordat je niet genoeg drinkt of eet (alhoewel je aangeeft dit wel te doen) of de verkeerde dingen (sportdrankjes bevatten vaak veel suiker).

Maar het is ook gewoon mogelijk dat je hoofdpijn hebt door je bijvoorbeeld een verkeerde beweging hebt gemaakt met je nek of schouders. Het kan namelijk goed zijn dat die pijn zich dan uit in hoofdpijn. Je geeft aan dat het seizoen net is begonnen dus het is prima mogelijk dat je even te fanatiek bent geweest. Ik heb dit zelf nog wel eens.

Dus voor de volgende keer ervoor zorgen dat je echt goed opgewarmd bent en een goede cooling-down aan het einde. Maar als je last blijft houden, moet je even contact opnemen met een arts of misschien de fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk was het toch te warm. Heb je sportdrank gedronken. Als je veel sport, dan verlies je ook belangrijke mineralen. Ga na of je die voldoende hebt aangevuld. Blijf goed drinken en zorg voor de zout/mineralenhuishouding dmv. sportdrank.
Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing