Zitten er tegenwoordig minder vitamines in ons voedsel,dan vroeger.?
30- 40 jaar geleden groeide alles op zijn eigen manier,en tempo.
Tegenwoordig wordt alles opgefokt.
Snelheid,er worden speciale voedingsstoffen gebruikt.
Waardoor alles sneller groeit.
Neem bv een komkommer en een tomaat,deze halen hun voedsel niet meer uit de volle grond.
Maar puur uit het water met voedingsmiddelen wat hun wordt toegediend.
Moet je tegenwoordig 2 appels eten om hetzelfde aantal vitamines binnen te krijgen als voor 40 jaar terug.?
Smaak hangt niet alleen samen met snelheid, maar eerder en vooral met ras.
De supermarkten kunnen ook de meest smaakvolle tomaten inkopen die je je kan voorstellen, maar de gemiddelde consument gaat op uiterlijk en kleur af, en dat is dus wat de supermarkten aanbieden. Wat zijn wij de consumenten dom, zeg...
Knal rood, alleen de komkommers zijn af en toe wat vervormd. Dat doet me er aan denken. Ik hoorde van de week ook zo'n absurd verhaal. Dat de wilde perziken eerder VERBODEN waren om te verkopen omdat ze niet rond zijn, zoals normale perzikken. En dat dit bij een kromme komkommer ook zo zou zijn...tja als dit waar is, word ons als consument ook wel opgelegd om bepaalde producten te kopen.
Je kan lekkere tomaten gratis eten...!!! (^_°) Dat verhaal van de wilde perziken kende ik niet, maar zou zomaar kunnen. Wilde perziken zijn relatief kort geleden in China ontstaan, als gevolg van een mutatie van de normale perziken. Wellicht dat in begin als "afwijkend" werden beschouwd... De naam 'wilde perzik' doet misschien vermoeden dat het de "oerperzik" betreft, maar het is juist andersom! Kromme komkommers halen de winkel niet. Die gaan allemaal naar de industrie om in stukjes te worden gesneden voor salades, enz., want daar is de vorm minder belangrijk.
In Spanje staan speciaal voor Nederland velden vol smakeloze tomaten waarvan de boeren echt niet begrijpen dat we die hier willen eten.
Overal ter wereld kan je goede spullen kopen, als je bereid bent de prijs ervoor te betalen.
Keuze 2 mocht de grens niet over,
Om de status van Nederland hoog te houden.
Terwijs alles tot klasse 3 wel ingevoerd mocht worden.
Ik begreep er niks van totdat ik de vraag van panteao las.
Heb je nog een deel buiten de koelkast laten rijpen?
@Jackd
Ongelofelijk, he? Dat verhaal van de onsterfelijke tomaatjes komt inderdaad van een tijdje terug. Leuk dat je de oorsprong heb terug gevonden! @Panteao
Je hebt bijna een stukje geschiedenis geschreven! 17 weken!! Als ik dat vertel maandag aan mijn collega's in het werk ben dan benieuwd naar de reacties!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.