Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Je weegt 200 kilo kan dat op 2 gewogen worden?

Een weegschaal gaat tot 120 kilo.
Als je nou met elk been op 1 weegschaal gaat staan geven de weegschalen dan 100 kilo elk
aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, de som is 200, maar de uitslag per weegschaal wordt bepaald door hoeveel gewicht je op elke been zet. Als je gewoon symmetrisch staat is het wel 100/100, maar als je naar een kant overhelt zal die weegschaal meer aangeven (en de andere dus minder).

Toegevoegd na 8 minuten:
Tja, hoe kan iemand *hier* nou een min voor geven? En ook nog zonder commentaar... :-(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onterechte min. + voor juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de "minner"je naam niet goed gelezen.

Andere antwoorden (12)

Nee gewoon het zelfde.

Toegevoegd na 31 seconden:
Of je nou met 1 fout of met 2 voeten op een weegschaal staat maak echt haast niks uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet over op 1 been staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou en, Wat hij zegt zal nooit effectief werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel dirk. Vrachtwagen weegschalen werken ook zo. De belasting per voet is de belasting per voet, of dat per weegschaal verschillend is maakt niet uit. bij elkaar geven ze het totaal gewoon aan. Net als een vrachtwagen weegschaal. Daar plaatsen ze er meerdere onder de wielen en die wegen de belasting per wiel. Het totaal is het gewicht van de vrachtwagen. - dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch kan je er heel veel mee sjoemelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dirk je kan er niet mee sjoemelen. Want hij staat dan immers op de weegschalen, al tilt hij 1 been op dan weegt de andere het extra gewicht. Ook als hij overhelt naar 1 kant zal 1 weegschaal minder gaan wegen en de andere meer. Maar beide wegen in totaal altijd 200. Moet je eens bij de politie proberen tijdens een vrachtwagen weeg controle. Om je vrachtwagen even te manipuleren om minder te wegen....... Niet dus. Een fout idee toegeven staat intelligenter dan vasthouden aan een fout idee. Ik plus je ook regelmatig hoor, alleen motiveer ik dat niet altijd. Nu doe ik dat wel, zodat je er weer van kan leren als je iets nog niet wist. :-)
Gewoon de 2 getallen optellen :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zou best kunnen. Je moet dan ongeveer in evenwicht gaan staan en dan de getallen bij elkaar optellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch geven beide weegschalen 100 kg aan.

In de praktijk kan dat wat verschillen. Dat kan komen doordat jij een beetje scheef staat. Het kan ook komen doordat je niet symmetrisch bent. Bijna niemand is perfect symmetrisch. Kijk naar een proftennisser, die heeft één gespierde arm. En bijna iedereen heeft ongelijke beenlengte.

Als het wat verschilt, is dat niet erg. Dan geeft de ene weegschaal wat meer aan, en de andere wat minder.

Wil je weten hoeveel je weegt, dan hoef je alleen maar beide getallen op te tellen. Of die twee getallen nu wel of niet hetzelfde zijn, maakt helemaal niets uit.

Als het toch uitmaakt, heb je slechte weegschalen. ;-)
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Als je zorgt dat géén van de twee weegschalen 120kg aangeeft, dan kun je de getallen bij elkaar optellen en er van uit gaan dat het gewicht klopt. Je lichaam is niet gelijk in gewicht verdeeld, het is waarschijnlijk zo zijn dat als ze je precies doormidden zouden zagen en ze de twee helften zouden wegen, de ene helft meer weegt dan de andere. Dit omdat aan de ene kant bijv. je hart zit en meer weegt dat meer weegt dan de bijv. de lever. Er zijn vrouwen met ongelijke maat van borsten, ook hier kan wel tot 500gr. verschil in zitten, je ene been is meestal zwaarder dan het andere vanwege meer spiermassa en ga zo maar door..... Je zou kunnen proberen om nét zolang je gewicht te verdelen totdat het exact gelijk staat op de weegschalen, maar waarschijnlijk sta je dan wel scheef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk geen goeie uitslag omdat je niet goed verdeeld staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niet uit zolang elke schaal maar onder de 120 blijft kun je de waarden optellen. Goed stilstaan lijkt me nog het moeilijkste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik knap werk.!
jij kunt het proberen met je knieen op de weegschaal dan is de kans om over te hellen een stuk kleiner: doe het eerst enkele malen achter elkaar dan kun jij zien of er veel verschil in zit in het gewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is hoe het in de praktijk gebeurt. Zeker vroeger (niet heel erg lang geleden trouwens), toen de weegschalen maar 120-130 kilo aangaven maximaal, werden mensen die beduidend veel zwaarder waren op twee weegschalen gewogen. Op dergelijke gewichten maakt een kilootje of wat ook niet veel meer uit natuurlijk. Het alternatief is een vrachtweegschaal op een andere locatie, maar omdat dat nogal als belastend wordt ervaren, wordt dat niet veel gedaan.

In de meeste Amerikaanse ziekenhuizen hebben ze tegenwoordig standaard weegschalen(weegstoelen) die tot 300 kilo en hoger kunnen wegen, mede omdat dergelijke extreme gewichten (160 kilo en hoger) steeds minder tot de uitzonderingen zijn gaan behoren. Mensen die nog veel zwaarder zijn dan dat, worden nog steeds op twee schalen of op industriële (vracht)weegschalen gewogen.

En voor ik de open deur vergeet, inderdaad, je telt de gewichten - die elkaar redelijk zullen benaderen, zeker bij twee goed geijkte identieke weegschalen - bij elkaar op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik geloof er gevoelsmatig niets van. Ik zal het eens proberen met lagere gewichten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat kan niet
je zult naar een ziekenhuis moeten gaan denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het uitproberen met iets anders bv een keukentrapje, eerst op de kop op 1 weegschaal.
daarna de poten beneden op 2 weegschalen en dan kijken of het op hetzelfde uitkomt
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Volgens mij kan je beter gaan afvallen, dan kun je met twee benen op 1 weegschaal staan. Lijkt me een stuk handiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding