Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na hoeveel tijd komt er vet op je lichaam?

Als je meer eet dan verbrandt zet je lichaam de overtollige energie om in vet, maar na hoeveel tijd zit dat vet op je lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
820

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat gaat heel geleidelijk aan, en bovendien per persoon verschillend. Dus is het niet mogelijk om daar een tijdsbestek voor aan te geven. De weegschaal zal je na een aantal weken aantonen dat er een halve of hele kilo bij is gekomen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Totaal niet te zeggen. Is onder andere afhankelijk van leeftijd, geslacht, wat je conditie en stofwisseling is, huidige gewicht en lengte, hoeveel je 'te veel' gegeten hebt.

Ik weet alleen dat je circa 3500 kcal teveel moet eten op een dag om 1 kilo aan te komen.

Maar het bij het aankomen vet of spieren is, hangt van je activiteit aan. Bodybuilders gaan bijvoorbeeld 'bulken', heel veel eten maar ook heel zwaar trainen, zodat ze veel aankomen, maar vooral veel spieren erbij krijgen.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet elke vrouw heeft op een dag 2000 kcal nodig, ligt een beetje aan je activiteitsniveau. Er zijn formules om dit te berekenen (Google eens op BMR en AMR).
Ik weet van mijzelf dat ik op een doordeweekse dag ongeveer 1800 kcal nodig heb. Het komt niet zo heel precies met die 3500 kcal teveel, het is meer om aan te geven dat je lichaam niet zo snel aankomt van 1 keer iets teveel eten. Sommige vrouwen voelen zich gelijk schuldig als ze bijvoorbeeld op een feestje iets meer hebben gegeten. Maar je lichaam heeft daar niet zo'n last van, als je de dag daarna maar weer gezond eet (balansdag).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding