Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een pin die verwijderd is uit het menselijk lichaam geld waard?

Ik heb een pin van 5-6 cm die uit bot verwijderd is. Sommige mensen geven aan dat je hier veel geld mee kunt verdienen met doorverkopen. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die zoiets ondergaan dat je, tenzij je Justin Bieber heet, jij je niet rijk hoeft te rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat sommige crematoria (of is het crematoriums) het staal verzamelen, van bv heupgewrichten die na crematie overblijven, en die opbrengst aan een goed doel doneren, maar wat de opbrengst ervan is.......geen flauw idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het gewoon eens op marktplaats onder bieden...ben wel benieuwd trouwens of je echt serieuze biedingen zou krijgen.
Ivana
12 jaar geleden
Als het echt zoveel waard zou zijn, hielden ze die chirurgisch stalen pennen wel in het ziekenhuis na uitname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat de pin niet van goud is, dus ik ben bang dat het niet veel waard is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het is wat de gek er voor geeft en aangezien er niet zoveel gekken zijn die dit sparen zal dat de prijs niet opdrijven.

Fabeltje dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige crematoriums verzamelen deze metalen......en die mensen zou ik bepaald niet gek noemen. Maar snap dat je dat niet met jou opmerking bedoeld, maar wou het wel even zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat die crematoria er niet voor betalen wiccalife en het lijkt me ook duidelijk dat ik een zegswijze gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor Pelle, helemaal duidelijk hoor.....
Cryofiel
12 jaar geleden
Zou het kunnen dat crematoria puur de metalen uit de as filteren, zodat de nabestaanden alleen de as meekrijgen en eventuele metalen voorwerpen milieuvriendelijk kunnen worden verwerkt, c.q. kunnen worden verkocht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk idd dat jij gelijkt hebt dat het zo werkt, cryofiel. Ik bedoelde dat edelstaal/chirurgisch staal wel verzameld/ gespaard wordt. Er zijn er ook die doneren aan goede doelen met de opbrengst.
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat natuurlijk ook telt is hoe wereldberoemd je bent. Ik denk dat Justin Bieber bij wijze van spreken zelfs zijn gebruikte tandenstokers voor veel geld zou kunnen verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is of je hier VEEL geld mee kunt verdienen en dan is het antwoord nee. Waarom ik daar 2 minnen aan verdiend heb vraag ik me wel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+ 'wat een gek ervoor geeft' bepaalt idd nog niet de waarde van welke materie of van welk item dan ook. wellicht heeft het meer waarde als men er een ring van laat maken (al zou dit niet opwegen tegen de kosten hiervan)
Metaal heeft altijd een waarde, omdat het heel makkelijk te hergebruiken is. We hebben niet voor niets zo veel koperdieven de laatste tijd.

De waarde van de waarschijnlijk titanium pin is ongeveer 11$ per LB, dat is iets van 25$ per kilo. Niet echt spectaculair dus. Maar wel 3x zoveel als koper.

Waarschijnlijk zijn ze in de war met platina. Dat wordt in hele kleine hoeveelheden (in legeringen) soms gebruikt in het lichaam (denk aan chips en pacemakers). En platina is ongeveer 45000$ per kilo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine hoeveelheid levert echt niet veel op. In grotere hoeveelheden is het ook niet direct waardeloos.
Onlangs werd bekend dat een paar artsen kunstheupen e.d. verzamelen van overleden mensen die zijn gecremeerd. Van het geld besteden zij 3/4 voor een goed doel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image