Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen coffeeshop medewerkers als iemand out gaat?

Stel, iemand rookt meer wiet dan dat hij/zij aankan, en gaat "out". Wat doen de medewerkers van de coffeeshop dan? Laten ze hem liggen? Bellen ze een ambulance? Ik vraag het me al een tijdje af, misschien weet iemand het antwoord...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
813

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat doen coffeeshop medewerkers? Wat kan iedereen doen? Persoon aanspreken - geen contact (buiten bewust zijn) dan kijken of er ademhaling is (plat op de rug leggen en kijken of de borst op en neer gaat). Geen ademhaling? 112 bellen en reanimatie beginnen en eventueel AED apparaat op starten. Wel een ademhaling dan op de zijkant leggen (stabiele zijligging) of zorg er voor dat de persoon 'lekker' ligt op zijn zijkant dus niet op zijn hand of sleutelbos. mond naar beneden gericht, hoofd ietwat naar achteren en hou de persoon in de gaten. Controleer telkens zijn ademhaling. Bel 112 voor verder afhandeling ivm eventuele overdosis en behandeling. Bij twijfel 112 bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat er wel ergens in het pand een plekje is, waar hij/zij weer tot zich zelf kan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je "out" bent, zul je dat volgens mij ook niet zien. Ben je een gewone gebruiker dan zal men je heus niet gaan rondleiden.
Amadea
12 jaar geleden
Laat ik nou altijd hebben gedacht dat het nou juist mensen zijn die niet sporen die wél ervaring met zulke situaties hebben... (Verwijzend naar de huidige avatar van Moolkeesje, er verder niets mee bedoelend!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan ook de reden, dat ik mijn antwoord voorzichtigheidshalve begon met de zin, waarmee ik hem begonnen ben.
Frisse lucht geven en water of frisdrank. Ik heb het wel eens in een cafe meegemaakt met iemand die stoned was. Die werd ondersteund naar de achterdeur en kreeg buiten een stoel. Ze zijn meestal maar heel kort weg net als wanneer je te snel opstaat na een bad. Het is niet zo dat iemand lang bewusteloos is, dan moet wel een ambulance gebeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding