Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vuurwerk.. en met name harde knallen bezorgen mij koude rillingen..Waar komt dit vandaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik ben er ook doodsbang voor en ik denk dat het ook te maken heeft met het schrikeffect. Je bent er niet op voorbereid en voor je het weet sta je weer stijf van de schrik. Daardoor wil je er wèl op voorbereid zijn, maar dan loop je weer constant in spanning.

Je ziet mij in ieder geval weinig of het liefst helemaal niet buiten op oudjaarsdag om dit soort dingen te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is ingegeven door de angst die je blijkbaar hebt voor dit vuurwerk.

Angst kan allerlei lichamelijke reacties geven, van misselijkheid tot beven. En ook 'koude rillingen'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je karakter, je ervaringen, je gezondheid , je zelfvertrouwen en vooral je zenuwgestel zorgen voor deze reactie, als je zo reargeert op deze knallen, dan maakt het dus wat bij je los, bewust of onbewust.
Als je bij het horen van een harde knal denkt: o vuurwerk zeker, nou ze zijn vroeg van het jaar, en je gaat gewoon weer verder waar je mee bezig was, dan zal je geen koude rillingen krijgen.
Het gaat er dus vooral om hoe je er zelf mee omgaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen heeft een bepaalde manier om het schrikeffect te verwerken.
De ene persoon beweegt en jij reageert op deze manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zijn de lage geluiden, die ook op honden en katten angst maken...

Zie het en ervaar het, het is niet iets om werkelijk angst voor te hebben, het is gewoon zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over het algemeen ziet men geen geluiden!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image