geloof ouders ten koste kleding kind?
Ik ben 14 jaar gedwongen naar de kerk te gaan. sinds maart hoef ik niet meer. ik heb 4 jaar geleden al de keuze gemaakt, hier geloof ik niet in. ik moest elke week naar de kerk, en ik heb het nooit leuk gevonden. Op zondagen had ik beter met vrienden kunnen rondhangen etc of met kerst een film kijken met vrienden i.p.v naar de kerk gaan.
Op een gegeven moment, sinds 3 jaar geleden is dat geloof anti gaan werken bij mij (christendom).
Ik luister metal, en de teksten zijn negatief. Die teksten doen mij niets, ik weet dat ze het niet bedoelen. en de bands waar ik naar luister, de personen zijn gelukkig (athans lijkt het).
Ik zou graag kleding van metalbands willen, maar dat gaat tegen het geloof van mijn ouders in. Ik wil er graag uit zien zoals ik wil, alleen dat kan niet door dat geloof, dus het geloof gaat ten koste van mijn kleding.
Ik weet dat ik geloof moet respecteren, maar dat is zo moeilijk want dat geloof van me ouders is alleen maar anti gaan werken bij mij. Ik zei tegen me moeder: ''Ik respecteer dat geloof, zolang het niet ten koste gaat aan mij''. opzich wel redelijk. Ik begrijp dat het moeilijk is voor me ouders, want je wilt echt dat je kind jouw geloof overneemt. Nu ben ik 15 en ik vind toch echt wel dat ik mag bepalen welke kleding ik draag.
Ik ben bereid het zelf te betalen, als het moest.
Ik wil graag weten, mag ik op mijn 15e zelf bepalen welke kleding ik mag dragen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.