Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie is er bekend met bioresonantie (therapie) en wat is je ervaring hiermee?

Deze vorm van therapie zou het zelfherstellend vermogen van de mens bevorderen en niet zoals de gangbare geneesmiddelen (bijvoorbeeld antibiotica, pijnstillers, enz) die gericht zijn tégen een aandoening.
Let wel, ik ben niet tegen gebruik van reguliere medicijnen, maar ben er in het gebruik voorzichtig mee.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Deze therapie bestaat in verschillende vormen al zeer lang en werd rond 1900 erg populair.
Men gebruikte met edelgas (argon en Neon) gevulde buisjes van glas, hield het ene einde tegen het aangedane lichaamsdeel en de andere kant van het buisje zat in een handvat die een kleine teslatransformator bevatte.
Deze gaf ongeveer 15-25KV (KiloVolt) die hoogfrequent was.
Omdat deze opgewekt werd door een vonkbooginductor, was hij breedbandig, er zaten veel verschillende frequenties in, men hoopte dat daar ook de werkzame bij zat.
Het resultaat was wisselend, bij planten kon met
de Lahkovsky-antenne gecombineerd met Testatrafo's
woekeringen weghalen, sneldelende cellen werden vernietigd, gewone cellen bleven onaangedaan.
Ook bij mensen heeft men deze therapie toegepast.
De resultaten waren wisselend, men had geen zicht op de juiste frequentie die deze bioresonnantie kon opwekken.
Men ging er van uit dat gezonde cellen een andere
bioresonnantiefrequentie hadden dan zieke cellen.
Men had destijds niet de mogelijkheden frequenties exact te kiezen en kon dus niet onderzocht worden welke
frequentie werkzaam was.
Sindsdien hebben velen deze techniek opnieuw ontdekt en in sommige alternatieve praktijken gebruikt men weer dergelijke schakelinggen als vroeger, met een belangrijk verschil, men gebruikte een IC welke op een vaste frequentie was afgesteld.
Deze apparaten waren naar ik vernomen heb, minder werkzaam als de breedbandige ouderwetse versie.
Dat cellen met elkaar communiceren via frequenties, wordt in veel kringen wel geaccepteerd.
Op kwantum-niveau ontdekt men steeds meer onverwachte eigenschappen van materie en in wezen wordt materie door sommigen wel beschouwd als resonnantiepakketjes.
Veel van de onderzoeken en knowhow van rond 1900
is verloren gegaan.
Recentelijk heeft men ontdekt dat er ook in niet-vacuum omstandigheden Rontgen- en andere straling kan ontstaan, wat vroeger (enige jaren geleden) nog als volkomen onmogelijk werd beschouwd.
Dat betekent, dat de theoretische natuurkunde
een aantal inzichten zal moeten herzien,
Mogelijk werd zeer lokaal ioniserende en andere denaturerende straling opgewekt, die voor sneldelende kankercellen beduidend schadelijker was dan voor gezonde cellen (die geen telomerase aanmaken).
Soms worden termen als bioresonnantie voor totaal andere technieken gebruikt, van origine begon het met Tesla/Lakhovsky.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

"Mijn conclusie is dat de bioresonantietherapie een alternatieve geneeswijze is, zonder zelfs maar een suggestie van werkzaamheid. Ze pretendeert wel van nieuwe wetenschappelijke inzichten gebruik te maken, maar dit is onversneden pseudo-wetenschap in de beste traditie van kwakzalverij met indrukwekkende apparaten. Dat ook uit zeer recent speurwerk op internet geen publicatie in een erkend, onafhankelijk wetenschappelijk medium naar voren komt zegt genoeg."
15 jaar geleden
Mijn man die zeer skeptisch is en anti alternatieve geneeswijzen afwijst heeft zojuist een bioresonantie-therapie afgerond, we zijn nu 4 weken erna.
Hij ging erheen op aanraden van onze huisarts en omdat hij ten einde raad was door zijn melk-allergie.
Tijdens de behandelingen bleef hij afwachtend en afentoe zeer sarcastisch over de behandelmethode.
Toch heeft hij zich wel aan de voorschriften gehouden en de behandelingen helemaal afgemaakt.
Inmiddels is hij al een maand zonder klachten en hij voelt zich aanmerkelijk beter. Hij zei het vanavond zelf: ik had het nooit gedacht maar het heeft absoluut geholpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kom al jaren bij een natuurarts om van de ziekte van lyme af te komen, sinds een half jaar werkt hij ook met een biorenosantie apperaat.
Geheel computer gestuurd met een hele reeks van programma's.
Het ding stimuleert het zelfhelend vermogen van de mens.
Met je blote voeten op een koperen plaat en in je handen 2 metalen staafjes.
Als het ding gestart wordt, voel je een resonantie in je lichaam vergelijkbaar met sommige energie die ik in mijn park voel.
Een behandeling duurt ongeveer een min. of 20, na afloop voel je, je heel vreemd, beetje afwezig.
Het geeft wel heel veel innerlijke rust en voel me na een behandeling veel beter als toen ik kwam.
Volgens zeggen kan het apperaat voor vrijwel alle kwalen ingezet worden.
De hele rest van de dag, voel je de werking van de resonantie, het voelt net of alle scherpe kantjes er af zijn, je klachten zijn niet weg maar veel minder aanwezig.
Sinds kort heeft hij ook een nieuw apperaat, ook weer met de blote voeten en staafjes in de handen, die een hele scan maakt van je hele lichaam, die later in een 3d te zien op de computer, je kan zelfs je hersenen zien zitten, hij kan nu ieder belangrijk punt aan klicken en de computer geeft precies aan hoe het er voor staat.
Dit kan weer uitgeprint worden en opgeslagen in de computer voor de volgende keer om te zien of er een vooruitgang is.
Iedere reguliere arts zou hem moeten aanschaffen, een nadeel, stel je hebt een hersentumor, dan kan je hem zelf zien zitten, maar daar zal straks de arts wel rekening mee houden, doordat hij alleen het scherm kan zien.

Toegevoegd na 22 minuten:
het is echt 3d, het beeld van je lichaam kan je draaien zodat je er van alle kanten naar binnen kan kijken, ik weet wel dat het je vraag niet was, maar vind dit zo belangrijk het je te vertellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het werkt absoluut, mijn moeder had ernstige hartklachten en door bioresonantie is ze helemaal genezen.(artsen hadden dit nooit verwacht).
mijn broer had darmproblemen en is er ook van genezen dmv bioresonantie
dus naar mijn mening werkt het absoluut.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing