Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke schoenen voor pijnlijke voeten?

Ik heb hele pijnlijke voeten doordat ik een doorgezakte voet heb en last van hielspoor. Ik heb al zolen van de podotherapeut, maar zelfs die kan ik niet verdragen. Het enige wat echt lekker zit zijn Fitflops. Maar die modellen vind ik niet zo leuk. Ik heb wel een paar slippers en winterlaarsjes maar nu zoek ik nog een paar stevige comfortabele ballerina's. Weet iemand misschien merk wat een beetje in de buurt komt. Adviezen als pedicure, dokter etc heb ik niets aan, ik zoek mensen met ervaringen met echt een goed merk schoenen dat echt lekker zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Ik kan je alle modellen van wolky aanraden!
Ze zijn mooi ruim en er kunnen eventueel altijd andere zolen in
Bovendien is het rubber van de zolen gericycled
Wel wat prijzig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind Ecco een prima merk, prima pasvorm, ook leuke schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op de centjes moet letten of wel eens een extra paar wil kunnen kopen: Bij de Van Haren hebben ze de Medicus-lijn, ook met breedtematen. Die zitten erg lekker, zijn niet duur en behoorlijk duurzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan eigenlijk niemand voor je beantwoorden. Bijvoorbeeld: Walkies zijn geweldige schoenen, ze zitten mijn zus als gegoten, maar mij zitten ze vréselijk...
En nu mijn zus een hielspoor heeft, net als jij, kan ze ook niets meer met Walkies. Rieker zit mij weer heerlijk, (vindt mijn zus weer een ramp...) daar zit ook niet veel voorgevormd voetbed in dus dat is beter met zooltjes.
Ecco, kan ook, beetje saai, dat wel.
Er zijn gewoon veel heel goede merken, maar jij zal ze moeten aanpassen en erop lopen om te zien wat voor jóu goed voelt.
Daar is geen zeker antwoord voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen jouw podotherapeut kent jouw voeten, heeft ze opgemeten, heeft gekeken wat de voetafdruk is en alle andere zaken.

Als je niet kan lopen op de zolen moet je teruggaan, misschien kan hij/zij iets aanpassen, ook kan deze persoon adviseren welke schoenen of wat voor soort schoenen je moet hebben.

Bron: jarenlange voetproblemen tijdens mijn postwerk die opgelost werden door de podotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, dit probleem ken ik;)
Dr martens heeft zeer goede schoenen, voor mensen met voetproblemen, hier heb ik nooit blaren, pijnlijke voeten na een dagje winkelen. Hebben naast kisten ook ballerina's!
Vans: heeft goede schoenen voor skaters en andere mensen. Kan je bij veel schoenenwinkels kopen, maar Britain of een alternatieve gothic winkel heeft ze zeker.
Sowieso schoenen met een uitneembaar voetbed, zo boven voor de merken zijn zeer comfortabel te dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook hele lastige voeten, maar loop al enkele jaren heerlijk in de zomer op ballerinaatjes van Palladium. Die van mij hebben een goed voetbed en een stevige zool, in tegenstelling tot veel ballerinaatjes in de winkel die flutzooltjes hebben.
En Birkenstocks vind ik altijd erg goed lopen overigens, maar je zei slippers al te hebben.
En binnenshuis: Crocs, al waag ik me op de klompen echt niet mee buitenshuis omdat ik ze niet mooi vindt, maar loopt wel fantastisch, zeker de speciale orthopedische lijn. Crocs heeft ook ballerina's trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing