Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Omgeving niet eens met partnerkeuze, wat te doen?

Wat doe je als je ongenadig hard begint te vallen voor een partner waarvan je vantevoren weet dat je omgeving daar moeite mee zal hebben. Ik ben een keurige Christelijke vrouw, altijd oppassend, respectabele baan, midden 30. En een week of twee geleden is een type 'ruwe rocker' met twee benen tegelijk mijn hoofd binnen gestapt, vanavond zag ik hem voor het eerst sindsdien weer en inmiddels staat hij al met 1 been in mijn hart...... Ik durf hem niet eens recht aan te kijken (bang dat hij het ziet) en voel me net een schoolmeisje.

Ik neem altijd weloverwogen keuzes, dit is niets voor mij, snap er ook niets van, dit soort types keek ik nooit naar...
Maar hij voelt zo vertrouwd en veilig en goed.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop voor je dat alles goed komt :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou geniet er van en fuck de rest
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een vraag...Heb je nu echt iets met hem of weet hij het nog niet?...Dit baseer ik eigenlijk omdat je zegt: Ik durf hem niet eens recht aan te kijken?...
Dat zou de vraag n.l. wel veranderen!! Thanks,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@lapiedoe, nee ik heb nog niets met hem behalve het duidelijk voelbare grote spanningsveld dat er is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heet dan wel geen Lieve Mona, maar wil je het volgende laten weten wat ik denk.

Als jullie bij elkaar op jullie gemak voelen, en het voelt goed. Ga er voor. Mensen uit de omgeving kunnen zo veel willen, maar ze kunnen nooit in jouw schoenen staan.

Geniet lekker van de momenten samen, en wat anderen denken is hun probleem, niet die van jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lieve chris1978nl,
bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoveel goede, mooie en lieve antwoorden, was moeilijk er een te kiezen. Heb gekozen voor de eerste waar eigenlijk alles al in stond.

Andere antwoorden (21)

Ik herken deze situaties, maar je moet niet naar een ander kijken! Natuurlijk is het mooi meegenomen als de omgeving je vriend mogen, maar uiteindelijk moet alleen JIJ met hem verder, hun niet.
Wat maakt het uit dat je ouders er niet mee eens zijn? Je zegt zelf dat je een vrouw van 30 bent dus je hoort je eigen beslissingen te maken, daar heeft jou omgeving dus niks over te zeggen

Succes hiermee ;)

Toegevoegd na 36 seconden:
mogen = mag *
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je. Ik neem ook inderdaad mijn eigen beslissingen maar de mening van mijn familie is altijd belangrijk geweest voor me. Wil erg graag mn hart volgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat snap ik dat dat belangrijk is, dat vind ik zelf ook. Maar als je familie echt om je geeft en zien dat jij gelukkig met hem bent dan geven ze hem echt wel een kans. Als ze dat niet doen dan gunnen ze je het geluk niet. Nogmaals succes ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je......
Geef hem voorlopig de voordeel van de twijfel.
Er kan achter deze rocker een hele lieve man schuilen. Dus. !!
Niet te hard van stapel en laat je leiden door je gezond verstand..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik loop nooit hard van stapel en hij heeft een aantal dingen gezegd die mij al hebben laten zien dat hij een goed hart heeft. Vind ik belangrijk in een persoon!
Als je omgeving 't er op voorhand niet mee eens is: dan zijn 't simpelweg je vrienden niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kies voor jezelf... Meer kan ik er niet op zeggen, kies voor jezelf... Volg je hart... Je leeft met je partner en niet met je familie of met anderen...

Toegevoegd na 46 seconden:
Wees niet verward...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een lief antwoord, dank je!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onzin die min
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker! ik vond het juist een fijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je verward...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een plusje om de minnen op te heffen :-) goed geantwoord! Mooier kan het haast niet gezegd worden.
Gaan voor die man! Je gevoel is ook een goede graadmeter..je omgeving bedoelt het goed maar kan jouw gevoel niet bepalen...mocht je het hoofd stoten dan is het in ieder geval jouw keuze geweest en wie weet maakt de tijd daarvoor die kopstoot wel waard..ook van je hoofd stoten word je wijzer..hoort er allemaal bij.. tot die tijd lekker genieten!! Het zou toch ook zomaar eens goed kunnen gaan?
Hij zal toch niet voor niets voor jou kiezen, jij bent voor hem ook totaal anders denk ik zo?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maak je eigen keuzes, je bent een volwassen vrouw! Geniet van elke dag, en al het moois wat het leven je te bieden heeft! Jij bent de belangrijkste persoon in JOUW leven, en niemand anders... niemand...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geweldig dat je je zo goed voelt bij deze man.
Volg je hart, ga ervoor. Als je familie niet echt blij blijkt te zijn met je keuze dan is het jammer.
Maar als ze zien dat jij je er gelukkig door wordt, dan draaien ze vast wel bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde laat zich niet sturen. Liefde is geen weloverwogen beslissing. Je bent verliefd of niet. Geen speld tussen te krijgen. Als je er voor wilt gaan moet je het gewoon doen. Jij moet gelukkig worden!!! Laat ander het niet voor je verpesten!

Succes! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met je omgeving kun je niet trouwen en ja, ruwe bolsters?
Doe wat je hart je ingeeft, maar neem ook een beetje de tijd voor belangrijke keuzes want verliefdheid kan heftig zijn en ook weer snel voorbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ruwe bolsters, blanke pit, vette plus
Ruwe bolster blanke pit.

Als jij verliefd bent dan is dit je gewoon overkomen. En volg je hart.

En als je omgeving het niet met jou keuze eens is, dan hebben zij een probleem omdat ze jou dit geluk niet gunnen.
Zij hoeven er niet mee te leven.

Dus zoals velen christelijke mensen vaak zeggen, deze is op je pad gekomen en zal onze lieve heer hier een bedoeling mee hebben.

Laat die vlinders maar komen. En ga ervoor als het wederzijds is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je, wat een lieve mensen allemaal hier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja geweldig toch, nu straks nog het beste antwoord kiezen en dat valt helemaal niet mee met zoveel lieve reacties. En gieren de vlinders lekker door je buik. Heerlijk gevoel.
Verwar je verlegenheid niet met liefde? Als het echte Liefde is ga er dan voor. dan zal de familie blij voor je zijn als je echte liefde gevonden hebt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je weloverwogen keuzes maakt, dan dat in deze dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het aller belangrijkste is dat jij je prettig bij hem voelt. Wat die andere van hem vinden is een stuk minder belangrijk. Sowieso vind ik het vreemd dat iemand die jij net twee weken kent gelijk door (een deel van) je omgeving niet wordt geaccepteerd. Jij kent hem nog nauwelijks, hoe moet je omgeving nu al een oordeel over hem hebben. In ieder geval; Geniet er gewoon van en veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het volledig eens de anderen die voor mij al geantwoord hebben.
Ga er voor!

Ik kan me voorstellen dat je bang bent van wat je familie ervan zal vinden. Maar alles wat je van te voren in je hoofd kan repeteren zal toch wel anders lopen.
Neem gewoon de tijd ervoor.
Wees gelukkig met je verliefdheid en met hem...
Laat je familie zien dat hij je gelukkig maakt, zonder direct alles prijs te geven.
En bedenkt maar zo... Als jij door de vooroordelen heen kan kijken en de lieve man achter zijn uiterlijk kan zien... Waarom zou je familie dat niet kunnen...?

Als ik het zo lees is de band met je familie erg sterk. Ik kan me dan ook voorstellen dat ze het liefste zien dat jij gelukkig bent. Met wie dat dan is maakt niet uit.

Mijn vriendin wist ook niet hoe ze haar ouders moest vertellen dat ze lesbisch is en met mij een relatie heeft. Om ongeveer dezelfde redenen. Maar toen ze het eenmaal vertelde waren haar ouders wel even stil, maar voornamelijk dolgelukkig dat zij gelukkig is. Dat is voor hun belangrijker dan dat ze een vriendin heeft ipv. een vriend.

Geniet lekker van je gevoel... En doe er wat goeds mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk............. heb je helemaal gelijk, dank je!
Als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan.
Bij mij en m'n man hebben ze weddenschappen afgesloten hoe snel het uit zal gaan, we waren uit twee totaal verschillende milieus. Ze hebben me ook voor hem gewaarschuwd, en m'n ouders hadden er in het begin best moeite mee, ondanks dat ze zagen dat ik er gelukkig door werd.

We nu al 19 jaar bij elkaar.

Soms moet je gewoon je hart volgen en niet te veel nadenken, laat het leven je avonturen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geniet ervan,achter de ruwe rocker zit vast een blanke pit.Ikzelf heb het ondervonden,als jong meisje uit net gezin,viel voor een getattooërde-vol met oorbellen en een kale kop jongen.En ik was verliefd!!Veel bezwaar gehad van mijn ouders,van"je kunt wel wat beters krijgen"enzovoort..maar ik hield ontzettend van die knul en bleef ermee omgaan.De kale kop werd een net kapsel-de oorbellen verdwenen-de tattoos staan er nog,maar inmiddels zijn we al 32 jaar samen,en mijn ouders?inmiddels leven ze beide niet meer,maar hij had hun hart gestolen!
Geloof mij...achter dat "masker" van deze rocker schuilt een goed persoon...
Ik wens je veel liefde en geluk samen!! Muts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gek hè hoe het kan gaan in je leven en hoe je versteld kunt staan van je eigen gevoel. Je had misschien helemaal niet verwacht dat je voor een heel ander type man zou kunnen vallen. Misschien is het tijd voor een nieuwe wending in je leven en ben je er aan toe om nieuwe dingen te ervaren. Probeer er achter te komen wát je zo aantrekt in hem en waarom je omgeving moeite met hem zou hebben. Uiterlijk is vaak maar schijn, als hij een lief karakter heeft en je kunt een heerlijke tijd of een heerlijk leven met hem hebben, dan zal je omgeving toch blij voor je zijn als ze zien hoe gelukkig jij er van wordt. Verliefd zijn is heerlijk, geniet er van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat toch om je eigen geluk? Je eigen gevoel volgen, niet een volgeling worden van wat anderen willen dat je doet!
Doe wat je hart je ingeeft! Verliefd zijn is een heerlijk gevoel ik ken het ;-)
En mocht het toch een verkeerde keuze zijn geweest kom je daar vanzelf achter. Laat anderen maar de anderen zijn en kies voor jezelf!
Jij voelt dat het goed zit dus daar moet je wat mee doen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe kan je nu al zeggen dat je omgeving hem niet mag mischien hebben ze straks wel een zwak voor hem en valt hij helemaal in de smaak.
mischien moeten ze ook gewoon even wennen en als ze hem echt kennen dat hij heel leuk gevonden word.

als ze hem echt niet mogen is het nog steeds je eigen keus. als jij echt voor hem voelt moet je er gewoon voor gaan

ik zat eerst ook een beetje in zon situatie omdat mijn man een stuk ouder is dan mij maar mijn fam accepteerde hem meteen en hij is kind aan huis bij mijn fam.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Ik heb het al in andere antwoorden gezegd; laat je leiden door je gevoel, kijk met je gevoel (dus niet met je ogen) en laat het los om te oordelen en te veroordelen.

Waarom zou iemand beter zijn als ie in het "ideale schoonzoon" plaatje past. Bullshit!! (en ik spreek uit ervaring). Bijtende honden blaffen niet. Pas op voor het lief uitziende modelhondje wat je strot doorbijt als je even niet kijkt.

De helft van Nederland is gelukkig voor de buitenwereld maar hebben een relatie van niks (schijn bedriegt). Gelukkige mensen volgen hun hart en gaan door dik en dun. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet, maar wel wat je er zelf van maakt en hoe je in het leven staat.

Dus schiet eens op voordat je leven voorbij is.
Het leven kan heel mooi zijn. Ik wens je veel geluk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je al getrouwd en heb je kinderen ?? Dan lekker stiekem in je eentje van genieten tot het overgaat, maar er geen werk van maken.
Ben je nog vrijgezel ? Lekker van genieten en je leven inrichten zoals JIJ dat wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God en je partnerkeuze, iets wat mij al lang bezig houdt, en ik geloof dat ik niet de enige ben. Ik merk aan mijzelf dat ik de laatste tijd steeds meer bezig ben met mijn partnerkeuze.
Wat zoek ik in een vrouw, en stel dat ik denk dat ik de ware heb gevonden, wat is dan Gods aandeel hierin. Is het Gods plan dat ik iets met haar begin.
Ik merk dat ik er de laatste tijd steeds meer mee bezig ben.
Het verlangen wordt ook steeds groter, het verlangen naar een vriendin. Iemand met wie je plezier hebt, maar ook iemand met wie je serieuze gesprekken kan voeren, en iemand die je liefde geeft en nog belangrijker iemand aan wie je liefde mag geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image