Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben vaak moe, heb de ziekte van pfeiffer al gehad, heb een goede nachtrust gehad van 8 uur. Toch ben ik moe? Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je afgezien van vermoeidheid nog ander klachten??
Zoals pijnen of dergelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat belangrijk is: niet teveel slapen. Dit is ook al gezegd. 6 tot 7 uur is voldoende. Goed eten is belangrijk. Eet bv. eieren, gebakken of zachtgekookt. Lekker met zout en peper. Dit pept je op!
Verder kun je natuurlijk ook moe zijn omdat je bv. je terugtrekt. Misschien spreek je je gevoelens niet voldoende uit en blijf je daar mee zitten. Dit kan een belangrijke oorzaak zijn van vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook eens kijken of je je algemene conditie wat kan verbeteren. Dan kan je lichaam beter functioneren om je staande te houden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De ziekte van Pfeiffer kan nog heel lang vermoeidheidsklachten blijven geven. Daar kunnen meerdere maanden mee gemoeid gaan. mogelijk is dit ook bij jouw aan de hand.
Beterschap.!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

e kunt nog meer dan een jaar moet zijn NA de ziekte van Pfeiffer... En langer ook nog met vlagen... zo dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het beste veel moet drinken want dat geeft je energie, met name water.
Eten op de juiste tijdstippen kan ook helpen..
Gaat dit nog niet over dan zou ik proberen energietabletten te halen die kun je bij de kruidvat etc. allemaal halen.
En als ik jou was zou ik ook even de huisarts een bezoekje geven.

Succes ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ziekte van pfeiffer is een virus, ook al ben je beter dan kan deze virus nog lang vervelend doen.
Soms jaren lang.
Ga zoveel mogelijk naar buiten de frisse lucht in en wandel regelmatig.
Deze extra zuurstof kan je heel veel goed doen
De luchtkwaliteit in huis is vaak erg slecht.
Komt bij dat je binnen veel stil zit en dat met een slechte lucht is ook niet fijn om snel beter te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook het teveel slapen kan een oorzaak zijn .als ik zeg maar 8.5 slaap ben ik de hele dag moe. als ik 6.5 tot 7 uur slaap ga ik de hele dag door en kan de hele wereld aan .ik hoop dat je er wat mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je in de vraag hierboven extra geld wil verdienen naast je baan. Als je meer wilt uitgeven dan je verdient kan dat ook een tamelijk slopende bron van spanningen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jaren terug ook Pfeiffer gehad, ook ik heb deze lange nasleep gehad, van moe zijn.
Mij is toen aangeraden om tijdelijk vitamine C 1000 te slikken, het heeft mij in ieder geval wel geholpen.
Blijf wel in beweging en ga lekker de buitenlucht in.
Beterschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik heb vorig jaar de ziekte van pfeiffer gehad en heb nog last van vermoeidheid
Het kan nog wel 18 maanden duren voor je weer beter bent

Hoe gaat het verder?
De ziekte kan meestal geen kwaad en gaat vanzelf over. Hoelang de ziekte duurt is niet te voorspellen. Meestal blijft het bij een keelontsteking. Bij sommigen kan de moeheid zich weken tot maanden voortslepen.

Als eenmaal is aangetoond dat u Pfeiffer heeft, is verdere controle niet noodzakelijk. Controle van het bloed heeft geen zin. Iemand kan zich nog steeds ziek voelen terwijl het bloed geen afwijkingen laat zien.

Iemand die de ziekte heeft doorgemaakt kan het daarna niet nog eens krijgen.

en drinken heeeel veel drinken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ziekte van Pfeiffer kan een heel lange nasleep hebben, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.
Als de klachten langer duren dan een half jaar is het raadzaam je op ME te laten onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding