Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is wel een aandacht puntje maar de vraag is of je echt nuchter bent ?
De regel is minimaal 8 uur niets gegeten hebben, behalve water.
Als je zeg maar laat op de avond nog een zak chips of anderzins zoetigheid hebt gebruikt, fris limonade o.i.d dan is de waarde waarschijnlijk niet erg betrouwbaar.

Het vergt wel een beetje een normaal eetpatroon
om een juist resultaat te krijgen over en langere periode gemeten
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nuchtere waarde ligt tussen de 4 en de 8 mmol/l.
Ideaal is beneden de 7,2 mmol/l.
Als het altijd hoger ligt dan beter een dokter raadplegen.

Toegevoegd na 7 uur:
RECHTZETTING: nuchtere waarde .... moet zijn
Nuchtere waarde ligt tss de 4 en 7 mmol/l

1 mmol/l = 18 mg/dl = 0,18 g/l
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal schommelt de bloedsuiker (bloedglucose) zo tussen de 4,0 en de 8,0 mmol/l:

Nuchter geprikt tussen de 6,1 en 6,9 mmol/l: voorfase van diabetes. Nuchter geprikt boven de 6,9 mmol/l: diabetes.
Niet-nuchter geprikt: boven de 11 mmol/l: diabetes.
Normaal is: nuchter geprikt onder de 6,1 mmol/l en niet-nuchter onder de 7,8 mmol/l.

Let op! Dit zijn de getallen voor uitslag van een laboratoriumonderzoek, die dus tegenwoordig ook vaak gelden bij een vingerprik wanneer de meter ze zelf omrekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is te hoog. Een nuchtere bloedglucose hoort tussen de 4,0 en 5,6 mmol/l te liggen. Boven de 7.0 kan er sprake zijn van diabetes. Eén bepaling is een te smalle basis om de diagnose diabetes te kunnen stellen maar is wel reden om verder te onderzoeken, als je die reden al niet had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was 6,4 te hoog, zei de huisarts. Ze vertelde me dat het beter was als het begin 5 was. ik moest beter op mijn voeding letten. En door af te vallen gaat je bloedsuiker ook omlaag. Ik weet niet of leeftijd mee speelt, en of je geen ziektes heb. veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal laat een huisarts zeker 3 maal de nuchtere waarde bepalen. Als daar 3 keer een waarde boven 6 uitkomt wordt er in principe gesproken over diabetes. Let er inderdaad wel op dat je tot acht uur voor het prikken niet hebt gehad. Uitzondering is water en koffie zonder melk en suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing