Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van het neuspeuteren af?

Zou wel eens een keer tijd worden op mijn 36e, maar ik vind het zo af en toe nog steeds moeilijk de neiging te onderdrukken.
Iemand een geweldige tip?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je vraagt in je reactie om een 'foefje' zoals iets om van nagelbijten af te komen. Met pleisters op je vingers wil je niet lopen, dus je wilt niet dat het zichtbaar is.

In dat geval zou ik een aantal hete rode pepers snijden en daarna niet je handen te wassen. Gegarandeerd dat je het niet ziet maar wel voelt zodra je er mee in je neus gaat!

Wel opppassen voor wrijven in je ogen dan! (of ergens argeloos krabben :-/)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Pleister op je beide wijsvingers. Dat maakt het heel erg moeilijk om door te gaan, in ieder geval ben je je dan er erg van bewust als je het toch doet.
15 jaar geleden
Handschoenen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wil je er vanaf? Het is juist gezond, want het zorgt ervoor dat de neusharen weer fier kunnen wapperen, waardoor ingeademde lucht gefilterd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Watjes in je neus doen?
15 jaar geleden
met plakband een punaise op je vinger plakken wedden dat je het maximaal nog 1 keer probeert
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hang onderstaande foto op je bureau en/of zet hem op je computer en overal waar je regelmatig zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beetje chilli pepper op die vinger doen ! tis een gewoonte net als nagelbijten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken iemand die in één dag van ernstig nagelbijten afkwam door een hele avond bao-ballen in z'n hand om elkaar te draaien. Ik weet niet hoe het kan, maar het werkte perfect. Wellicht het proberen waard. Is in ieder geval niet schadelijk voor je neusslijmvlies.

Daarnaast is het korstjes vrijhouden van je neus, op een andere manier dan peuteren wel slim, anders blijft er toch iets 'trekken'.
Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan nodig, toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er in mijn neus iets in de weg zit, dan haal ik het eruit. Om de doodeenvoudige rede dat het zo lekker oplucht. Niets mis mee, met jou miljoenen anderen.

Ik hou wel goed in de gaten of niemand het ziet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb er hier thuis een vanaf geholpen door tijdens het peuteren van het slachtoffer-een flinke klap tegen zijn vinger te geven....hij heeft het nóóit meer gedaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing