Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik s'avonds koppijn?

Ik merk dat ik elke avond koppijn heb en vrij weinig kan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.1K
Amadea
12 jaar geleden
Wat doe je overdag allemaal? Maak je je druk, heb je zorgen, sta je onder hoogspanning te werken? Je moet meer gegevens verstrekken, anders kunnen wij nooit raden waarom jij hoofdpijn hebt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Grotendeels giswerk, (want wat doe jij zoal?): maar misschien krijg je vooral s' avonds pas hoofdpijn omdat je overdag te druk bezig ben en geeft rust de mogelijkheid de spanning te laten opkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Misschien heb je te intensief werk met te weinig pauze,s.
Of teveel stress op het werk.
Te veel stress in je priveleven.
Je hebt het misschien te druk.
Je drinkt niet genoeg (water).
Je rookt.
Je slaapt niet genoeg.
Je drinkt teveel alcohol
Je eet niet gezond

Als het vaak voorkomt eens met de dokter praten, want goed is het niet, succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe maar een gok...ik krijg ook hoofdpijn als ik 's avonds uit werk op de bank plof. En dan blijkt dat vriendjelief weer eens het raampje heeft dicht gedaan, daardoor (zeker met dit kleffe weer) geen greintje frisse lucht binnen. En dan het liefste nog met kaarsjes aan.

Kan het zijn dat er niet voldoende ventilatie in je kamer is?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Hoofdpijn kan ook ontstaan als je je nek op een verkeerde manier beweegt of gebruikt ver dag
Dan staan je spieren onder spanning en dat leidt tot hoofdpijn als je dan sàvonds op een andere manier je nek staat of beweegt dan voel je nog meer spanning.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zie je wel goed? Misschien heb je een bril nodig? Kan ook zijn dat je te weinig hebt gedronken. Of misschien drink je koffie, daar kan men ook hoofdpijn van krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg vervelend voor je dat je zo vaak koppijn hebt.
Het is zoals eerder genoemd vaak giswerk, stress wordt vaak als eerste oorzaak aangegeven. Soms echt ten onrechte.
Slechte lucht kan een oorzaak zijn(hoe geventileerd is de ruimte waar je s'avonds of overdag bent)
Het kan ook een vorm van migraine zijn. Migraine worden in best wel veel gevallen veroorzaakt door voedsel, vooral zuivel en dan met name veel kaas kan een oorzaak zijn.
Als je wilt ontdekken kun je een dagboekje bijhouden. Hierin houd je soort activiteit, je voedingspatroon en de plaatsen waar je geweest bent. Tevens hou je bij of je wel of geen hoofdpijn hebt gehad, op die manier kun je misschien een patroon vinden.
Ik hoop dat het je verder helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding