Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iedereen zomaar afvalpillen zoals chroom, stackers, appelazijn en laxeermiddelen kopen?

Ik doe een onderzoek voor school naar verkoopbaarheid van bepaalde producten en ik heb hier nog geen antwoord op gevonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Chroom is te koop in iedere drogist (denk aan Etos, Kruidvat), staat gewoon bij de vitamines.

Stackers zijn verkrijgbaar via internet (online sportvoeding/bodybuilding winkels en soms ook in sportwinkels), ze vragen daar niet om leeftijd of wat dan ook.

Appelazijn is verkrijgbaar bij supermarkten en biologische winkels (bij ons bij de Albert Heijn bijvoorbeeld en De Tuinen)

Laxeermiddelen zijn ook bij iedere drogist te kopen en soms ook bij supermarkten.

Nergens vragen ze om leeftijd of je gezondheid.

Dus JA, iedereen kan dat kopen.

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik wil hier trouwens aan toevoegen: dat iedereen het kan kopen, betekent niet dat iedereen dat moet doen. Sommige mensen hun gezondheid is niet goed genoeg om een aantal van dit soort middelen te gebruiken, en sommige zijn ook gewoon niet gezond.

Gebruik van deze producten nooit zomaar doen, helemaal niet als je jonger bent dan 18 jaar.

Het beste is gewoon een afspraak te maken met een huisarts/diëtist als je echt naar dit soort producten kijkt.

(ik weet dat de vraagsteller het voor school onderzoekt, maar ik wou het toch graag toevoegen, ik raad deze middelen allemaal af, gezond dieet heb je meer aan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct. Je hoeft er geen moeite voor te doen om deze producten te kopen.
Op internet kun je overal en nergens afvalpillen kopen, gewoon even via google en je krijgt tientallen aanbiedingen.
De genoemde middelen zijn vrij te koop. Dat wil niet zeggen dat je er ook van afvalt. Pillen waar je echt van afvalt, zoals amfetamine achtige middelen, zijn gelukkig niet vrij te koop. Z zijn dan ook erg gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet leeftijdsgebonden, het is bij de de drogist te koop. laxeertabletten hebben anorexia-patienten veel in huis terwijl het merendeel minderjarig is. de andere dingen kan je ook zo kopen. als je eventjes googled weet je precies wat je nodig hebt. juist omdat het zo makkelijk verkrijgbaar is komen mensen door foutief gebruik in de problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laxeermiddelen mogen officieel niet aan kinderen onder de 16 jaar worden verkocht, als een drogisterij dat wel doet kan dat zijn certificering kosten en kan de verkoop van geneesmiddelen stop gezet worden, er worden mystery shoppers ingezet om te controleren of de drogisterijen zich aan deze regels houden, het koste wat moeite om dit bevestigd te krijgen, maar ik heb het gevonden, helaas lukt het me niet de link te kopiëren, maar ik heb gegoogled:
wanneer is een drogisterij een goede drogisterij.
Onder die kop stond ook het antwoord.
Helaas hoor ik ook vaak dat drogisterijen wel medicijnen verkopen aan kinderen, maar het mag dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding