Last van broeksband pyjama: iemand tips?
Ik heb snel last van drukpijn en drukplekken bij zitten of liggen, en de laatste tijd heb ik 's nachts vaak last van de elastieken broeksband van m'n pyjama. Bij veel last doe ik uiteindelijk 's nachts die pyjamabroek weer uit, en soms ook m'n slip, wat ik persoonlijk niet zo fris vind. Nu heb ik het ook snel koud, dus het liefst draag ik wél een pyjama.
Heeft er iemand tips? Liefst draag ik een pyjamabroek en -shirt met lange mouwen, maar ik zoek dus iets waarbij de broeksband niet zo dik is, en ook een onderbroek die niet echt een voelbare rand heeft. Voor alle duidelijkheid is het probleem dus niet een te strak elastiek, maar het elastiek dat in m'n huid drukt bij het liggen. Een nachtpon is ook niet echt een optie - tot nu toe tenminste - omdat die weer losser om je lijf zit en dus snel kreukt, wat weer drukplekken geeft. Ik heb zelf het idee dat qua slips de wat hogere tailleslips het minst irriteren, maar ben heel benieuwd naar jullie tips, en zeker ook naar adviezen voor modellen/soorten/typen pyjama's of andere nachtkleding.
Toegevoegd na 15 minuten:
Goh, bedankt voor al die antwoorden al zo snel! Nog een aanvulling: naast de kou moet ik iets over m'n benen hebben om te voorkomen dat de randen van m'n polsspalken en armorthese in m'n huid snijden. Dus pyjamabroek uitlaten en een extra deken is ook niet dé oplossing.
Broeken met een elastieke bovenranf
Plat of gewoon de traditionele boord. Die drukken stukken minder, verder de drukplekken met lancette zalf insmeren. Trekken de plekken sneller
Weg. Suc6
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.