Hoe kun je jezelf uit een depressie helpen?
Ik loop al sinds mijn 16de rond met een depressie (ben nu 18) en wil er nu echt eens vanaf. Slik nu al enkele maanden medicatie die ik van de huisarts kreeg, maar deze helpen me niet goed genoeg.
Hoe zou ik mezelf kunnen helpen?
Het vermoffeld het probleem.
Ik heb veel baat gehad bij haptonomie. Wellicht iets voor jou. Surf rond. Kijk, onderzoek. Praat met mensen die met een bepaalde therapie ervaring hebben
Medicatie is een onderdeel van de behandeling.
Ik slik al 13 jaar antidepressiva en ben ondanks dat weer in een depressie beland. Ik weet wel hoe het komt, waar mijn valkuilen liggen, maar was niet in staat zelf op tijd in te grijpen.
Maar zonder de antidepressiva was ik jaren terug alweer in een depressie terecht gekomen.
Morgen word ik opgenomen voor therapie, de komende 10-12 weken ga ik keihard werken om weer beter te worden.
Maar de antidepressiva blijf ik slikken, ik ben geen zombie en heb gevoelens en ik kan het leven aan.
Iedereen kan zeggen dat het troep is, dat het zwak is om te blijven gebruiken, voor mij werkt het. Ik kamp al 30 jaar met depressies, net als de medicatie voor mijn schildklier mij laten functioneren doen de antidepressiva dat.
Pffff moest ik even kwijt, na al die makkelijk geplaatste reacties over het gebruik van antidepressiva.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.