Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

tattoo zijkant kuit nazorg tips en ervaringen??

heb n tattoo op de zijkant van mn kuit laten zetten en ben nu benieuwd naar de verschillende tips en ervaringen ...

1. hoe lang kan ik mn tattoo 't beste blijven insmeren?
2. welke creme/zalf kan ik 't beste gebruiken?
3. na hoeveel tijd kan ik de plek op mn been weer scheren, zonder schade aan te richten?
kan ik daar gewoon n mesje en n ladyschave gebruiken? (maak gebruik van beide) en zijn er nog bepaalde manieren van ontharen, welke ik in de toekomst beter kan laten?
gebruik ook wel eens n epileerapparaat of harsstrips ...

kan ik tijdens het bijwerken nog n bepaalde houding aannemen, waardoor ik minder last heb van trillingen?
heb begrepen dat de spieren van de kuit erg gevoeling zijn voor "aanrakingen" waardoor er n soort van trillingen ontstaan. deze lijken op n zenuwtrek en heb je ook geen controle over. nu blijkt dit heel normaal te zijn en hebben de meeste personen hier last van tijdens het zetten van n tattoo op deze plek. nu had ik hier helaas natuurlijk weer in n iets hogere mate last van dan "normaal" nu kan het zijn dat ik er bij het bijwerken veel minder last van heb, omdat mijn lichaam dit dan herkent en hier minder op reageert. maar ik ben benieuwd of er meer hier last van hebben gehad en of ik dit misschien met het aannemen van n bepaalde houding al kan verminderen??

en misschien nog andere tips??

bedankt!!

Toegevoegd na 2 minuten:
? 4. welke "zeep" kan ik het beste gebruiken om mn tattoo mee te wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als eerste vind ik dat de tattooshop je hier duidelijk over in had moeten lichten.
Als antwoord op je vraag, gewoon paar weekjes insmeren met vaseline, lekker dik en verder niks aan doen, een tattoo is niet meer dan een 'schaafwond' en is zo genezen, je merkt het vanzelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
nog even wat betreft ontharen, als hij straks genezen is, is je huid weer net als op andere plaatsen en kun je gebruiken wat je wil, mes of ladyshave, wat jij fijn vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding