Wat betekent de uitslag van mijn röntgenfoto van mijn duim?
Eind februari 2012 heb ik mijn duim gebroken op wintersport. Dit werd gediagnosticeerd als skiduim (met een avulsiefractuur) en toen heb ik 6 weken in het gips gezeten. Het gips mocht eraf op 11 april en sindsdien heb ik eigenlijk last gehouden. Er is toen nooit een controlefoto gemaakt. Via mijn fysio ben ik door een sportarts verwezen om alsnog een x-foto te laten maken ter controle. Vandaag heb ik die foto's laten maken en meteen kreeg ik al het bericht dat het er nog niet goed uitzag. Ik heb de CD opgevraagd en daar zie ik ook het verslag van de radioloog staan. Het volgende wordt door de radioloog beschreven: Opname in drie richtingen. Avulsiefractuur ulnaire zijde proximale falanx dig. 1 reikend tot intra-articulair. Ter plaatse van het MCP-1 gewricht discongruente gewrichtsoppervlak. Avulsiefractuur is reeds geconsolideerd. Advies: Verwijzing naar chirurg of orthopeed.
Zelf heb ik fysiotherapie gestudeerd en ik vind deze informatie een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant wordt gezegd dat de breuk hersteld is maar toch word het advies gegeven voor een verwijzing. Daarnaast kreeg ik meteen te horen dat het er niet goed uitzag en dat het nog kapot was (voordat ik dit verslag had gezien op de cd).
Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies wordt bedoeld en heeft iemand enig idee waarom het advies is dat ik alsnog wordt doorverwezen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groeten, Natasja
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.