Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf februari last van hartkloppingen, hartfilmpje was dit te zien, uitslag Ventriculaire Extra Systole,nog steeds elke dag last, wat doe ik hieraan?

Dokter denkt dat het door spanningen komt, kan zeer goed.
Ook vaak een soort trillend gevoel in bovenbuik net onder mijn ribben. Komt van binnenuit. Vaak gaat mijn hart 's nachts ook zomaar heel snel tekeer dat ik er wakker van wordt. Ik wil hier graag vanaf. Enig idee wat ik hier aan kan doen. Spanningen verminderen natuurlijk maar dit lukt me niet goed. Tijdens een vakantie is het begonnen en kreeg toen ook 's nachts van soort stuiptrekkingen in mijn benen, die kon ik niet meer stilhouden en trilde vanzelf.
Volgens de dokter kan deze soort harkloppingen niet kwaad maar toch is het lastig. Het gaat eigenlijk de hele dag door vanaf februari al, vind het toch best lang. Vaak heb ik ook bevende benen in bed. Heb ook last van spataderen, kan het 1 met het andere te maken hebben? Lijkt ook te maken hebben met dat ik me niet goed kan uiten en dat ik het opkrop maar kan dat zo erg zijn dat je er hartkloppingen van kan krijgen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Betablokkers heb ik gekregen maar daar kon ik niet tegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Betablokkers en een goede psycholoog kunnen wonderen verrichten voor u.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een second opinion vragen kan nooit kwaad. Niet alle artsen hebben het altijd bij het juiste eind gehad. Maar als ik het zo lees, spanningen... Dan zou het misschien toch helpen om een keer met een psycholoog te gaan praten. Of als je dat niet wilt/ durft. Yoga of acupunctuur te proberen. De westerse wereld weet best wel veel maar nog lang niet zoveel als de oosterse ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je klachten worden veroorzaakt door de combinatie van je karakter, bepaalde omstandigheden en de manier hoe je daar mee om gaat.

Het zijn signalen van je eigen lichaam, dat er wat moet gaan veranderen, voordat de klachten nog ernstiger worden.

Het antwoord op je vraag ligt dus bij je zelf.
Schrijf voor je zelf op, alle positieve dingen in je leven.
Daarna, alle negatieve dingen, wel heel eerlijk zijn.
Dan heb je een overzicht hoe je er voor staat.
Mogelijk zijn er weinig positieve zaken en veel, of zwaar wegende negatieve zaken.

Haal hier de belangrijkste uit en ga er aan werken.
Vergeet ondertussen niet een regelmatig leven te leiden en gezond te eten en voldoende water te drinken.
Drink zo weinig mogelijk koffie.

Plaats regelmatig je rechter hand op de plek waar het steeds trilt, net onder je ribben.
En voel dat dit je goed doet!

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoek het licht in je leven, het is er altijd, ook in het donker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de onbalans van energie in je lichaam, de plaats waar je dit nu voelt, is het emotie centrum van je lichaam.
Het geeft een schrijnend, branderig, en trillend gevoel, zeer onprettig!
Plaats je rechter hand er op en voel hoe je lichaam er op reageert.
Geef het wel even de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nu een bepaalde grens gepasseerd, waar je moeilijk weer over terug kan.
Lukte dat vroeger nog wel, nu is dat veel moeilijker.
Dit geeft heel vaak burn-out verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat hoort er allemaal bij.
In het ziekenhuis heb je een hartfilmpje laten maken en dat is door de cardioloog beoordeeld. Je mag er dus gerust vanuit gaan dat de diagnose klopt.

Als jij, bewust of onbewust, stress opbouwt kan dat allerlei vervelende klachten met zich meebrengen, waaronder de symptomen die jij beschrijft. Die klachten horen bijvoorbeeld ook bij hyperventilatie: veel mensen die hyperventileren zullen ze wel herkennen!

Probleem lijkt een beetje dat je in een vicieuze cirkel bent beland: de hartkloppingen en andere verschijnselen (die heel normaal zijn bij stress) roepen angst en onzekerheid op, waardoor de klachten juist weer toenemen.

En dat is helemaal niet nodig; angst is altijd een slechte raadgever. Ook over het trillen van spieren hoef je je geen zorgen te maken. Dat is een heel normaal verschijnsel wanneer je last hebt van stress. Wat je benen betreft: dat zou best eens RLS kunnen zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Restless-legssyndroom

Je schrijft dat je al maandenlang last hebt van allerlei klachten en er niet (goed) in slaagt om de stress te verminderen. Daarom kun je het probleem waarschijnlijk het beste zowel fysiek als mentaal aanpakken. Fysiek door het leren herkennen van spanning in je lichaam en te kijken hoe je, goed en snel, weer kunt ontspannen. Mentaal door te onderzoeken waar de stress vandaan komt en zo de oorzaak aan te pakken. Ontspanningsoefeningen in combinatie met b.v. psychotherapie kunnen hele goede resultaten geven.

Er zijn in Nederland diverse angstcentra waar deskundigen uit diverse disciplines (zoals artsen, psychologen, psychiaters en fysiotherapeuten) samenwerken om de klachten aan te pakken. Ze zijn bekend met alle klachten die jij noemt, en kunnen je dus snel aan een goede therapie (of combinatie van therapieën) helpen.

Sterkte én succes!
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding