Na het eten van een bepaald soort pizza krijg ik pijn aan mijn verhemelte. Wat te doen?
Het gaat om goedkope diepvriespizza's. Margherita bijvoorbeeld.
Ligt dat aan de ingrediënten? Waar moet je op letten?
Maar wel dus van de goedkopere variant, ook al vind ik ze lekker. Denk aan drie stuks van onder de €3 in een doos.
Nu, na een dag, voel ik dat het tandvlees is opgezet.
Maar het valt me wel op, dat ik er meer last van krijg, zo de laatste twee jaar. En dat alleen bij pizza's van deze prijsklasse.
Overigens zit die óók vaak op/door duurdere kant-en-klaar gerechten, maar doe er een flinter Goudse bij en je kunt als fabrikant zeggen: met kaas!
Zodra er bijvoorbeeld (geharde) palmolie in je eten met iets kazigs zit, weet je genoeg.
Maar ik heb een blikje tomatenpuree voor op de pizza gekocht. En dat lekker dik op mijn boterhammen gesmeerd. Dat was nog lekker ook trouwens. Mijn verhemelte knapte er zelfs van op! Dus aan de tomaten ligt het niet.
Nou, men zei dat het Cheddar was, maar zag er toch als analoogkaas uit.
De uitslag: géén uitslag. Dan hebben we zo'n beetje alles afgestreept. Of niet?
En het tomatenspul op pizza's bevat veel meer dan een blikje tomatenpuree (meer toevoegingen dus). Overigens: veel analoogkaas bevat wel iets gewone kaas en wordt dan gewoon als kaas vermeld (of bij jouw broodje als Cheddar - als er maar een pietsje Cheddar in zit, is dat genoeg). Je weet het dan alleen als je de ingrediëntenopgave kunt zien en daar bijvoorbeeld geharde palmolie tegenkomt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.