Na het eten van een bepaald soort pizza krijg ik pijn aan mijn verhemelte. Wat te doen?
Het gaat om goedkope diepvriespizza's. Margherita bijvoorbeeld.
Ligt dat aan de ingrediënten? Waar moet je op letten?
22.4K
22.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een Margherita heb e alleen deeg, tomatensaus, kaas, kruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan prima tegen tomaten, paprika, alle soorten kaas en ook tegen alle soorten granen. Van een pizza uit een restaurant kan ik heerlijk genieten. Ik krijg er geen last van. Ook van de duurdere pizza's uit de schappen, krijg ik geen last.
Maar wel dus van de goedkopere variant, ook al vind ik ze lekker. Denk aan drie stuks van onder de €3 in een doos.
Nu, na een dag, voel ik dat het tandvlees is opgezet.
Maar wel dus van de goedkopere variant, ook al vind ik ze lekker. Denk aan drie stuks van onder de €3 in een doos.
Nu, na een dag, voel ik dat het tandvlees is opgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet wel vaker een pizza, en weet precies hoe lang hij in de oven moet. Hij was zeker niet te heet.
Maar het valt me wel op, dat ik er meer last van krijg, zo de laatste twee jaar. En dat alleen bij pizza's van deze prijsklasse.
Maar het valt me wel op, dat ik er meer last van krijg, zo de laatste twee jaar. En dat alleen bij pizza's van deze prijsklasse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat ze bij goedkopere pizza's een soort "nep" kaas gebruiken. Wellicht dat het daar aan ligt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jodyenboyke: dat is eenvoudig te testen door bij een hamburgerketen of snackbar iets met kaas te bestellen, daar wordt vrijwel overal analoogkaas gebruikt.
Overigens zit die óók vaak op/door duurdere kant-en-klaar gerechten, maar doe er een flinter Goudse bij en je kunt als fabrikant zeggen: met kaas!
Zodra er bijvoorbeeld (geharde) palmolie in je eten met iets kazigs zit, weet je genoeg.
Overigens zit die óók vaak op/door duurdere kant-en-klaar gerechten, maar doe er een flinter Goudse bij en je kunt als fabrikant zeggen: met kaas!
Zodra er bijvoorbeeld (geharde) palmolie in je eten met iets kazigs zit, weet je genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee van die analoogkaas, Hippo. Ga ik doen!
Ik heb nog eens goed naar de ingrediënten gekeken. Edammerkaas en Mozzarella zit er in. De opgave ziet er uitvoerig en betrouwbaar uit, maar verklaart niet, waarom ik last heb van die pizza.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn reactie was weggevallen. Door de storing?
Maar ik heb een blikje tomatenpuree voor op de pizza gekocht. En dat lekker dik op mijn boterhammen gesmeerd. Dat was nog lekker ook trouwens. Mijn verhemelte knapte er zelfs van op! Dus aan de tomaten ligt het niet.
Maar ik heb een blikje tomatenpuree voor op de pizza gekocht. En dat lekker dik op mijn boterhammen gesmeerd. Dat was nog lekker ook trouwens. Mijn verhemelte knapte er zelfs van op! Dus aan de tomaten ligt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu ook een broodje gegeten, waarbij ik heb gevraagd om een extra plakje analoogkaas.
Nou, men zei dat het Cheddar was, maar zag er toch als analoogkaas uit.
De uitslag: géén uitslag. Dan hebben we zo'n beetje alles afgestreept. Of niet?
Nou, men zei dat het Cheddar was, maar zag er toch als analoogkaas uit.
De uitslag: géén uitslag. Dan hebben we zo'n beetje alles afgestreept. Of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Kijk maar eens naar de ingrediëntendeclaratie van de pizza's waarbij je dit probleem hebt. Er zit veel meer in dan tomatenpuree en kaas (al dan niet analoog).
En het tomatenspul op pizza's bevat veel meer dan een blikje tomatenpuree (meer toevoegingen dus). Overigens: veel analoogkaas bevat wel iets gewone kaas en wordt dan gewoon als kaas vermeld (of bij jouw broodje als Cheddar - als er maar een pietsje Cheddar in zit, is dat genoeg). Je weet het dan alleen als je de ingrediëntenopgave kunt zien en daar bijvoorbeeld geharde palmolie tegenkomt.
En het tomatenspul op pizza's bevat veel meer dan een blikje tomatenpuree (meer toevoegingen dus). Overigens: veel analoogkaas bevat wel iets gewone kaas en wordt dan gewoon als kaas vermeld (of bij jouw broodje als Cheddar - als er maar een pietsje Cheddar in zit, is dat genoeg). Je weet het dan alleen als je de ingrediëntenopgave kunt zien en daar bijvoorbeeld geharde palmolie tegenkomt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.