Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben al 2 dagen de pil vergeten te slikken maar ik hoef nu nog maar 2 dagen. Heeft het dan zin om die laatste 2 nog te slikken?

Ik gebruik trouwens de pil niet tegen zwangerschap, maar voor mijn huid etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
952

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor dat zou ik zeker doen.
2 dagen zonder slikken zal hormonaal minder gevolgen voor huid hebben dan 4 dagen zonder slikken, lijkt mij.

ff
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moet toch een stopweek inlassen en die komt nu dus gewoon vier dagen eerder. Daarna begint ze dus ook weer 4 dagen eerder met slikken en zo heeft ze geen pil gemist.

Andere antwoorden (1)

Dit is de 3e week, als je een éénfasepil gebruikt, kun je gerust de stopweek inlassen. Als je een twee- of driefasepil gebruikt, is de samenstelling anders in de tweede/derde week. Dan mag je dus nog géén stopweek inlassen.

Slik de pil elke dag op 't zelfde moment, bij het tandenpoetsen 's avonds bijvoorbeeld. Minder kans dat je het vergeet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu dat het voor je huid is, er is dus geen sprake van een meerfasepil. Gewoon een stopweek inlassen lijkt mij het minst verwarrend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding