Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Last van me kaak? Zou het kunnen dat me verstandkiezen doorkomen?

Ik heb sinds 3 dagen erge last van me kaak achter me kies, ook is mijn tandvlees aan de gehele linkerkant ontstoken en opgezwollen. Mijn keel en nek doen ook best wel pijn aan de linkerkant, maar als ik voel achter me laatste kies is het rood,opgezwollen en kan niet kauwen.
T probleem is allen dat ik geen kies voel of zie komen?
Zou het dan tog kunnen zijn dat me verstandkies doorkomt? en wat moet ik doen aangezien de tandarts geen tijd heeft tot volgende week?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (10)

Zorg dat je deze week nog naar de tandarts kan vooral als het ontstoken is en opgezwollen.Eerst de tandarst bellen en het verhaal uitleggen.Als je een onsteking hebt en je krijgt er koorts bij dan moet je aan de antibiotica.Begrijp dat je dus niet heen kan,volgens mij hebben ze voor spoed gevallen altijd plek( tenminste zo zou het moeten zijn)Of ga naar de huisarts waarschijnlijk kan deze er niet zoveel mee maar misschien kan de huisarts er wel voor zorgen dat je eerder bij een tandarts terecht kan.Sterkte!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je tandarts opnieuw bellen en zeggen dat het niet uit te houden is. Dan maakt hij maar tijd.
Dan prikt hij je ergens tussen.
En anders zou ik een andere tandarts bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de verstandskies scheef of plat ligt. Dan is een operatieve verwijdering (kan ook bij de tandarts) gedaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad even naar de tandarts voor een foto om zekerheid te hebben het kan inderdaad zo zijn dat je verstandskies scheef groeit of het een ontsteking is met een Cyste heb ik ook eens gehad, antibiotica is het vervolg helpt het niet moet het open gemaakt worden door de kaakchirurg, niet bang worden voel je niets van... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan een ontsteking zijn. Controleer of je koorts hebt. Indien dit zo is direct een afspraak met de dokter voor antibiotica (niet de tandarts). Als het erg veel pijn doet is er bij bijna elke tandarts wel iets te regelen dat je eerder langs kan komen. Je zult dan wel moeten doorzeuren aan de telefoon.

Als het echt een ontsteking is moet je hiermee wel uitkijken. Ik heb pas een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik met een ontstoken kies heb doorgelopen (slechts 3 dagen). Dus wanneer je koorts hebt, direct een dokter bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het kan heel goed zijn dat er inderdaad een verstandskies doorkomt. Je omschrijft namelijk de precies het gevoel dat ik had toen er bij mij een verstandskies doorkwam. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dus ik zou als ik jou was zeker de tandarts even een kijkje laten nemen en ook foto's laten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk is je verstandskies aan het rommelen. Zeker als hij nog niet doorgebroken is kan dat veel last geven.
Ga even naar je tandarts. (Kan natuurlijk ook een van je kiezen zijn.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je tandarts echt geen tijd heeft en geen tijd wil maken zou ik naar een andere tandarts gaan, al is het maar voor deze ene keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hoeft niet perse van je gebit af te komen, het kan ook een klier zijn die daar ligt. Heb je de bof (kinderziekte) gehad of ben je er tegen ingeent? Hoe oud ben je, het doorkomen van je verstandskiezen na je 25e-30e jaar is niet zo logisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja het kan idd goed zijn dat het je verstandskiezen zijn.
Gewoon naar de tandarts gaan en foto's laten maken. Bij mij mogen er straks 4 verstandskiezen in 1x eruit.. ze groeien niet echt recht :P

Succes ermee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing