Hoe kom ik van mijn (zoete)eetbuien af?
Het gaat vooral om dropjes (zoals redband en dat soort dropjes) en chocola en soms nog stroopwafels dus de echte dikmakers.
Het probleem is dus dat ik er 1 pak en dan pak ik er nog 1 en dan nog een en nog een etc. todat de zak leeg is. Ik eet maar zo een hele grote chocolade reep op binnen een hele korte tijd en daarna gooi ik er nog wat dropjes achteraan. Soms denk ik echt hoe krijg ik dat op.
Kan iemand tips/adviezen geven om van dit probleem af te komen ik wordt namelijk steeds maar dikker en dikker.
Oh en ter informatie ik ben 12 dus een chrasdieet ofzoiets is geen goed idee.
Toegevoegd na 8 minuten:
Ik eet verder op de dag vaak s ochtends 1 broodje (als het vroeg is) en als het al wat later is (in de vakantie en weekend) 2 of 3 broodjes. Voor de rest lunch ik altijd tenzij ik zo laat heb gegeten dat het dan al weer te snel is. En s'avonds eet ik gewoon normaal 1 stukje vlees aardappelen en groente. Of stampot etc. Gewoon normaal.
Verdriet eten is denk ik geen optie want ik ben helemaal niet verdrietig ofzo. (tenminste dat denk ik) Ook al klopt het wel dat het de laaste 2 maanden erger is geworden en er zijn wel 2 (jonge)mensen overleden in mijn directe omgeving in deze periode. Alleen zoals ik net al zei ik ben (volgensmij) niet verdrietig.
eetbuien komt namelijk vaak omdat je een tekort hebt aan voedingsstoffen, of omdat je een emotie eter bent. Eet je uit verveling of verdriet?
Hartstikke goed van je.
Wat ook helpt is, bij eetdwang: tanden poetsen. Dan heb je een frisse mond en vaak geen zin in iets eten.
ik zou toch zeker proberen om in elk geval rond 10 uur en om 3 uur een kleine snack te eten, zoals een stuk fruit, of wat ongezouten nootjes.
Goed dat je morgen gaat beginnen, misschien kan je je moeder vragen om ipv die chocolade, fruit en rauwkost te kopen.
Een wortel, tomaat, stuk komkommer zijn lekkere knabbels.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.